"Lipsa de comunicare si orgoliile dintre hotelieri si agentiile de turism impiedica dezvoltarea servicilor turistice de calitate. Astfel cele doua parti ar trebui sa depuna un efort comun in acest sens" a declarat Dragos Anastasiu, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), la Forumul Industriei Ospitalitatii.

Acesta a adaugat ca agentiile romanesti de turism solicita hotelierilor din tara elaborarea ofertelor si calendare ale evenimentelor locale, cu cel putin un an inainte.

"Pentru a putea dezvolta pachete de turism calitative pe plan national avem nevoie ca hotelierii sa stabileasca din timp ce oferta vor avea peste un an. Astfel, preturile si ofertele pe care un hotel le va detine peste un an, ar trebui comunicat in prezent" a precizat Dragos Anastasiu.

Reprezentantul ANAT a solicitat prestatorilor de servicii de turism sa cunoasca calendarul evenimentelor si atractilor locale cu un an inainte. Totodata, Anastasiu a cerut hotelierilor din tara ajustarea grilei tarifare astfel incat preturile sa fie "corecte" si sa tina seama de diferentele dintre receptie, agentie vanzatoare, agentie turoperatoare si client final.