"Faptul ca a fost adoptata Legea Turismului reprezinta un element pozitiv. Un vapor in deriva este mai periculos decat un vapor condus prost", a declarat Gheorghe Fodoreanu, presedintele Invitation Romania, unul dintre principalii touroperatori romani specializati pe incoming si vicepresedinte al Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR).

Legea Turismului reprezinta barometrul de sanatate al industriei unei tari, iar o prima calitate a acestui act normativ este ca a facut rezumatul probemelor industriei turistice romanesti si, chiar daca sunt discutii si polemici pe baza ei, existenta acesui inventar pune bazele unei industrii turistice care se orienteaza dupa o lege, a transmis Gheorghe Fodoreanu, presedintele Incoming Romania.

"Succesul unei industrii turistice la nivel mare depinde de potentialul turistic al tarii, de infrastructura si de imagine. Potentialul turistic al Romaniei este cunoscut si stiut. Avem sapte locatii UNESCO, sase obiective sau destinatii turistice au primit distinctia internationala Marul de Aur, acordata de FIJET – Federatia Internationala a Jurnalistilor si Scriitorilor de Turism, avem Litoralul Marii Negre, Delta Dunarii, Muntii Carpati, sustinerea Printului Charles, legenda lui Dracula, Transilvania, Bucovina", a precizat Gheorghe Fodoreanu.

Potrivit acestuia, imaginea unei tari nu se constituie numai din potentialul turistic, ci este un rezultat al tuturor componentelor, incluzand clasa politica, Academia Romana, sportul, arta. "Este rezumatul expresiei acestor multiple fatete pe care le are un popor, astfel incat imaginea sa fie pozitiva, iar destinatia sa fie ”simpatica, agreata, atractiva”. Numai atunci se declanseaza marile robinete de volum ale traficului turistic", a adaugat Gheorghe Fodoreanu.

Parca incepem sa avem impresia ca Ministerul Turismului constientizeaza importanta incomingului ca unica motivatie a existentei sale. Propunerea de redeschidere a birourilor de promovare turistica din strainatate este salutara. Nominalizarea primelor zece tari unde se pare ca se vor deschide zece astfel de Birouri nu respecta insa cele trei criterii primordiale ale posibilitatii unui export masiv: zboruri directe, lipsa vizelor, puterea de cumparare

Gheorghe Fodoreanu, presedintele Invitation Romania

Infrastructura constituie o frana de mana trasa, care reprezinta explicatia unei dezvoltari incete a cifrei de export de servicii a Romaniei.

"Vreti 20 de milioane de turisti straini in Romania? Impuneti respectarea proiectului referitor la autostrazi peste Carpati si, in special, crearea de legaturi aeriene directe si multiple de la Constanta. Nicio tara care nu are program turistic de sejur pentru litoral, cu serii de 7-14 nopti, nu poate sa realizeze incasari mari, nu poate castiga miliarde la buget din turism", a mai spus Fodoreanu.

Lege avem! Dar daca in continuare sunt targuri la care se aproba participarea si se face plata in ultimul moment, vom ramane in continuare in afara facilitatilor de comunicare oferite de catre organizatori catre lumea internationala a turismului. Succesul deosebit al targului de turism de la Paris, din martie 2019, ar trebui sa fie multiplicat si pentru alte targuri. Participarea la targurile internationale ramane principala activitate vizibila, importanta si obligatorie a Ministerului Turismului, care este obligat sa performeze.

Gheorghe Fodoreanu, presedintele Invitation Romania

Gheorghe Fodoreanu, specialist in turism cu o experienta de 50 ani, propune trei criterii de evaluare a performantei profesionale a Ministerului Turismului: numarul total al turistilor care vin in Romania, numarul de nopti-cazare per turist, respectiv contravaloarea anuala a exportului de servicii.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri