Șeful FAN Courier a vorbit, la retailArena, despre dificultatea de a găsi personal și mai ales curierii, care reprezintă în jur de jumătate din angajații companiei. Ar fi dronele o soluție?

Incertitudinea, a spus Adrian Mihai la retailArena 2023, a descris situația din ultima perioadă. ”Coșmarul nostru cel mai mare acum este lipsa de oameni. Acum 3-4 ani ne plângeam că nu găsim oameni pregătiți, acum nu mai găsim deloc. Înainte, din 6-7 interviuri alegeam un curier - entru că aceasta cred că e cea mai importantă funcție - acum nu mai avem de unde alege, luăm ce găsim în piață”, a spus CEO-ul FAN Courier.

Încă nu au apărut roboții care să meargă la client să ridice o expediție

La ora actuală, compania are 8.800 de angajați și ar urma să ajungă la 9.000 la finalul lui 2024. Dintre aceștia, în jur de 4.600 sunt curieri. Or, spune Adrian Mihai, o expediție trece prin cel puțin 7 oameni. Și oricât de mult ar automatiza procesele o companie, ”încă nu au apărut roboții care să meargă la client să ridice o expediție.”

FAN Courier a demarat un program de digitalizare acum un an și jumătate. ”Am adus un specialist extern, ne-a smotocit în toate direcțiile vreo lună și a zis că avem multe lucruri de făcut:începând cu baza de date, care trebuie pusă la punct”, spune Adrian Mihai. ”Fratele meu, care e și partener, spune că de multe ori se simte ca la începutul companiei”. În acest moment, compania are 14 proiecte de digitalizare pe care trebuie să le finalizeze.

De asemenea, FAN Courier a investit 12 milioane de euro în flota auto, după o perioadă când căuta mașini și nu găsea. Dar acest lucru nu poate compensa problema cu forța de muncă.

Curierul, baza companiei

”Curierii sunt printre cei mai bine plătiți la noi în companie, pentru că ei reprezintă baza. Ei sunt interfața noastră cu clientul. Oricât ai digitaliza, clientul vede curierul, el e imaginea companiei”, spune Adrian Mihai. ”Încercăm să le dăm un salariu mai bun decât piața, dar să rămână și o profitabilitate în companie. Încercăm să oferim un mediu unde să le facă plăcere să vină la muncă.”

FAN Courier a investit peste 1 milion de euro în cursuri pentru ei. ”Încercăm să le dăm un salariu mai bun decât piața, dar să rămână și o profitabilitate în companie. Încercăm să oferim un mediu unde să le facă plăcere să vină la muncă”, afirmă CEO-ul companiei.

Chiar și în aceste condiții, problema persistă. ”Aș vrea să spun că retenția angajaților e bună, dar nu e. Oamenii vin, stau 2-3 zile și pleacă. Meseria de curier e grea, trebuie să conduci în traficul din România, X clienți te sună, trebuie să scrii chitanțe, să relaționezi cu clienții, să calmezi un client nervos care așteaptă demult un produs și varsă toate frustrările pe curier. E greu să îi ții, unii oameni sunt foarte muncitori, dar nu au toate aceste calități. Unii clachează urât: lasă mașina în oraș, îi dau cheile altui curier, nici nu mai trec pe la sediu, nu mai vor niciun ban”, a afirmat Adrian Mihai.

De ce nu vom vedea livări cu drona în București

Și zona de depozit e foarte grea, recunoaște CEO-ul FAN Courier, astfel încât compania încearcă să aducă angajați din Nepal. ”Am ajuns să aducem oameni de la 100 de kilometri distanță în zona Capitalei, e greu și pentru ei, fac 2 ore pe drum zilnic, afirmă el.

Ar fi dronele o soluție? ”Drona e un vis frumos în curierat. Cred în ea în zone izolate, de pildă în Deltă sau în satele din Munții Apuseni, în astfel de zone o dronă ar fi potrivit sau pentru livrări foarte urgente de medicamente”, spune Adrian Mihai. ”Dar în București ar trebui să dăm drumul la zeci de mii de drone, dat fiind numărul de expediții. Nu cred în livrarea cu drone în zone cu densitate mare.”

retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri