“Lunile ianuarie si februarie au fost chiar mai rau decat ne asteptam, cauza principala fiind scaderea traficului de business in Bucuresti pe fondul crizei financiare globale. Speram ca in luna martie vom avea un grad de ocupare mai mare, insa va fi cu siguranta mult sub cel de anul trecut”, a declarat Bruno Vinette, directorul general al Pullman.

Acesta considera ca nu o scadere a tarifelor este solutia pentru iesirea din aceasta situatie. “Nu din cauza tarifelor avem un grad de ocupare asa de scazut, ci din lipsa traficului. In aceate conditii am fi norocosi daca am termina anul 2009 cu un grad de ocupare ce circa 60%. Cel mai dificil va fi sa trecem de pragul de 45%”, mai spune reprezentantul hotelului bucurestean care spune ca preturile hotelului din nordul Capitalei vor urma tendintele pietei.

Avand in vedere ca circa 80% din clientii hotelului bucurestean sunt pe segmentul de business travellers, Vinette se bazeaza foarte mult in 2009 pe organizarea de conferinte si evenimente. “Acest segment genereaza o mare parte din veniturile Pullman pe care ne vom concentra si mai tare anul aceasta, primul pas fiind renovarea salii de conferinte. Din pacate Bucurestiul nu este inca o destinatie de leisure din cauza infrastructurii deficitare si nu cred ca putem creste pe aceasta nisa in urmatorii ani”, mai afirma reprezentantul Pullman.

Pentru a reduce cat mai mult costurile, hotelul bucurestean nu va mai face niciun fel de angajari in 2009, chiar daca vor ramane posturi vacante. “Nu vom inlocui oamenii care vor pleca anul acesta, insa nu avem in plan eventuale disponibilizari”, declara seful Pullman. In plus, si salariile angajatilor hotelului vor fi majorate cu maximum 5% anul acesta. “In ultimii 4 ani salariile din industria ospitalitatii au crescut cu circa 20%, insa cresterea nu va continua si anul acesta, cand estimam cresteri salariale de maximum 5% in piata”, mai adauga Vinette.

Dupa ce in 2006 Accor a luat decizia de a repozitiona hotelurile Sofitel pe segmentul de cinci stele, a hotarat ca pe pietele care nu au nevoie de o unitate de acest tip Sofitel sa se transforme in Pullman. Astfel, incepand din ianuarie 2009, hotelul Sofitel din Bucuresti a devenit Pullman Bucharest World Trade Center.

Acesta dispune de 203 camere renovate care au absorbit o investitie totala de 500.000 de euro. De asemenea, Pullman cuprinde si 10 sali de conferinta, un amfiteatru cu 350 de locuri, cat si spatiul expozitional World Trade Plaze de 800 de metri patrati.

Pentru a raspunde tipului de clientela business, Pullman Bucuresti dispune de internet WiFi, camere web, fax, scanner, canale TV business si informatii cu privire la sosirile si plecarile curselor aeriene.

Potrivit lui Vinette, Pullman a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de 9 milioane de euro, in scadere usoara fata de cele 9,3 milioane euro din 2007. “Pentru 2009 estimam o stagnare a cifrei de afaceri la 9 mil. euro, insa este inca prematur pentru a face estimari”, declara oficialul Pullman.

In ceea ce priveste gradul de ocupare, acesta a fost de 70% in 2008, reprezentantii companiei preconizand o scadere de circa 10% anul acesta.

Accor este prezent in Romania prin brandurile Pullman, Ibis si Novotel, iar pe viitor vizeaza extinderea retelei de pe piata locala. “Planuim deschiderea unui nou hotel Novotel in Timisoara, terenul fiind deja achizitionat. De asemenea, pe viitor vizam si orase precum Cluj sau Brasov”, a mai afirmat Vinette, care mai spune ca piata din Romania se mai poate dezvolta foarte mult pe nisa de trei stele.

Reteaua Pullman numara 32 de hoteluri si vizeaza ca, incepand cu anul 2009, sa se extinda in 59 de orase din 23 de tari din Europa, Asia, Orientul Mijlociu si America Latina.

Pana in 2015, reteaua va numara peste 300 de hoteluri in toata lumea.

Accor, unul dintre cele mai importante grupuri hoteliere la nivel mondial, opereaza in aproximativ 100 de tari, avand in jur de 150.000 de angajati. Cu o experienta de 40 de ani in industria hoteliera, grupul numara printre brandurile sale hoteluri precum: Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, Suitehotel, Ibis, All Seasons, Etap Hotel, Formule 1 si Motel 6. Oferta inglobeaza peste 4.000 de hoteluri cu aproximativ 500.000 de camere.