"Urmarind tendinta generala si exemplul celorlalte aeroporturi din Uniunea Europeana, vom mentine si in 2009 tarifele aeroportuare la nivelul anului trecut, pentru a sprijini companiile aeriene sa inregistreze un trafic comparativ cu cel din 2008. Totodata, pe segmentul comercial, intentionam mentinerea chiriilor la nivelul anului trecut", au declarat oficialii aeroportului Otopeni.

Aeroportul Otopeni are ca strategie, pentru 2009, in contextul crizei economice, atat mentinerea rutelor aeriene operate in prezent, cat si atragerea unor noi operatori.

Dezvoltarea aeroporturilor este esentiala, in sensul ca acestea creeaza locuri de munca si contribuie la economia regiunilor si a comunitatilor pe care le deservesc, potrivit reprezetantilor aeroportului Otopeni, citati de NewsIn.

Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB) (n.red. Otopeni) a avut, in anul 2008, un total de 5.004.958 pasageri, in crestere cu 11,64% fata de anul 2007, cand a inregistrat un numar de 4.482.771 pasageri.

Pe parcursul anului 2008, pe cele doua piste ale aeroportului AIHCB s-au efectuat 71.137 miscari aeronave, ceea ce inseamna ca, in medie, la aproximativ sapte minute, pe AIHCB a aterizat sau a decolat un avion. Fata de 2007, numarul de miscari aeronave a crescut cu 7,24%, mai spun reprezentantii aeroportului.

"Tinand cont de criza actuala si problemele financiare pe care le inregistreaza companiile aeriene, incercam ca pe toata perioada anului 2009 sa mentinem aceleasi tarife aeroportuare si chirii pentru spatiile comerciale, ca in 2008", a declarat directorul general al Aeroportului Baneasa, Stefan Mladin.

Acesta a precizat ca, numai pe primele doua luni ale anului 2009, s-a inregistrat o crestere a numarului de pasageri cu 18% si cu 22% a numarului de miscari aeronave, comparativ cu aceeasi perioada din anul trecut..
Numarul de pasageri pe Aeroportul Baneasa s-a dublat anul trecut, comparativ cu 2007, ajungand de la 900.000 la 1,8 milioane, iar miscarile aeronavelor au fost de 30.000, in crestere cu 70% fata de 2007.