O mai mare vizibilitate pe plan extern, incredere si interes pentru piata turistica locala, precum si o oportunitate strategica sunt printre principalele efecte ale revenirii TUI in Romania, dupa trei ani de absenta, considera jucatorii din piata.
“Este un semnal bun o apreciere a unui tour-operator important european pentru turismul romanesc. Reprezinta un semn pozitiv de incredere si interes. Spun asta din perspectiva tour-operatorului care a deschis numeroase destinatii noi pentru turistii romani in strainatate, care inseamna investitii importante si creativitate”, este de parere Cristina Irimia (foto sus), director de marketing al J’info Tours, unul dintre cei mai importanti tour-operatori de pe piata locala.

Revenirea TUI in Romania nu este nici pe departe o realizare in sine, ci doar o sansa in plus acordata turismului autohton. “Odata cu revenirea TUI, piata din Romania se poate schimba in sens pozitiv, insa aceasta oportunitate trebuie exploatata strategic”, a declarat, pentru Wall-Street, Antonio Nitu (foto jos), director general Aerotravel Lufthansa City Center.

"Printre argumentele care au contat in luarea deciziei de reintroducere a Romaniei in cataloagele TUI au fost eliminarea intermediarilor in administrarea plajelor, introducerea obligativitatii deschiderii unitatilor de cazare pe intreaga durata a sezonului estival, interzicerea constructiilor pe durata sezonului sau pastrarea programului de liniste in hoteluri dupa o anumita ora", este de parere si Simona Veteleanu, proprietar al agentiei de turism TravelBiz.

Daca pentru Romania revenirea TUI nu poate avea decat efecte pozitive, ce are de castigat operatorul german din reluarea activitatii pe piata locala? “TUI vede in Romania o destinatie foarte atractiva si cu potential imens inca neexploatat pe deplin. Cred ca tour-operatorul german este mereu in cautare de destinatii care sa aduca prospetime ofertelor din birourile, cataloagele sau site-urile sale”, este de parere reprezentanta J’info Tours.

Si conditiile oferite de Ministerul Turismului sunt diferite de acum trei ani. “Avantajele oferite de Ministerul Turismului, cum ar fi ca suporta costul brosurilor, aloca bani de promovare pentru pietele din vestul Europei si implicarea directa in negocierea zborurilor catre Constanta a operatorului aerian cu tarife scazute Air Berlin, cred ca au fost argumentele care i-au convins pe cei de la TUI sa revina” , considera seful Aerotravel.

Decizia tour-operatorului german poate sa fie pusa si pe seama problemelor cu care s-au confruntat tour-operatorii pe fondul crizei. “TUI nu mai arata la fel de bine, ca acum trei ani, cand a decis sa plece din Romania. Se stie ca, in aceasta vara, TUI a recurs la reduceri de personal”, a explicat Cristina Irimia.

Romania este o destinatie traditionala pentru turistii nemti, chiar daca au existat intreruperi. In anii '70-'80, pe Aeroportul Kogalniceanu aterizau zeci de chartere din Germania. Destinatia Romania era competitiva ca servicii calitative si pret, potrivit datelor furnizate de J’info Tours. In plus, turistii germani sunt clienti care calatoresc in numar mare in intreaga Europa, chiar si in extrasezon.

Interesul aratat de TUI si alti tour-operatori germani pentru piata romaneasca nu va duce insa la o “invazie” de turisti nemti, in viitorul apropiat. “Nu cred ca se poate vorbi, realist, de o invazie de turisti germani din cauza ca argumentele competitive ale Romaniei ca destinatie pentru vacanta pe litoral sunt palide in comparatie cu celelalte tari europene care apar in cataloagele TUI. O destinatie creste in timp, prin eforturi constante”, a mai declarat Nitu.

“Prezenta Romaniei in cataloagele TUI e un lucru pozitiv turismului romanesc, piata germana fiind foarte generoasa ca volum de outgoing. Promovarea in cataloage este o investitie importanta si semnalul angajamentului de a vinde si recomanda o destinatie”, considera oficialul J’info Tours.

TUI a parasit Romania in 2007, criticand dur litoralul romanesc.

Conform studiului "Romania vazuta de tour-operatorii germani", realizat de WBF/GTZ Romania, in 2007, lipsa de competitivitate a litoralului romanesc reprezinta motivul pentru care trei din cei mai importanti tour-operatori germani - FTI, Neckermann si TUI - au parasit Romania.

TUI - scurta istorie a ultimilor doi ani;

2007 - TUI paraseste Romania, iar tour-operatorii germani critica dur turismul romanesc;

martie 2008 - grupul raporteaza pentru 2007 castiguri in crestere cu 46%;

martie 2009 - TUI anunta pentru prima oara ca intentioneaza sa revina pe litoralul romanesc;

mai 2009 - grupul german anunta pierderi de 324,2 mil. euro;

iulie 2009 - anunta ca "este posibil" sa includa Romania in cataloagele companiei;

octombrie 2009 - tour-operatorul TUI anunta oficial ca revine in Romania din 2010;








Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri