Scadera tarifelor a ajuns, in unele cazuri, si pana la 70%, agentiile practicand preturi de dumping pentru a-si asigura un grad de ocupare de minimum 65%. “In 2009 si 2010 ne-a interesat mai putin profitul si mai mult cresterea numarului de turisti pe o piata locala a croazierelor incipienta in Romania”, a declarat Ioan Basea, director general si proprietar al agentiei clujene.

Compania a vandut in 2009 croaziere pentru circa 2.000 de turisti, iar anul acesta estimeaza dublarea acestei cifre, pana la 4.000 de turisti (2.000 de cabine).

Potrivit acestuia, daca pana acum croazierele erau accesibile doar in cazul turistilor cu venituri medii si ridicate, in 2009 au reprezentat un produs accesibil si pentru multi dintre cei cu venituri medii si mici.

"In topul destinatiilor preferate de romani in 2010 vor ramane Marea Mediterana, precum si Europa (fiordurile, Scandinavia si capitalele baltice), datorita costurilor accesibile ale transportului cu avionul spre si de la punctul de imbarcare. Se mai cauta si destinatii precum Alaska, America de Sud, Canalul Panama cu Caraibe", a mai spus Basea.

Pretul unei croaziere vanduta de agentia clujeana incepe de la 500 de euro/ persoana si poate ajunge pana la 8.000 dolari/persoana. “Pe langa acest pret, turistii mai trebuie sa isi plateasca bautura alcoolica consumata la bord, excursiile optionale in diferite porturi (care incep de la 30 de euro/persoana) si bacsisul pentru membrii echipajului (6-10 euro/zi)”, a explicat Basea.

Acesta estimeaza ca tarifele pentru croaziere vor creste si vor reveni la preturile din 2007-2008, incepand din 2011.

In plus, reprezentantii agentiei Croaziere.net spun ca Early Booking (EB) ramane criteriul de baza in rezervarea unei croaziere la un tarif accesibil. De exemplu, cu 5 luni inainte de imbarcare, o cabina interioara pentru o croaziera de opt zile se poate rezerva la 500 de euro de persoana cu toate taxele incluse. Aceeasi cabina rezervata mai aproape de data croazierei se va rezerva la 900 euro/persoana.

Croaziere.net a fost infiintata in urma cu cinci ani la Cluj si detine in prezent o cota de piata de 80%.

Agentia este singurul touroperator roman specializat strict pe croaziere. In septembrie 2009, compania si-a deschis si o reprezentanta la Bucuresti in urma unei investitii de 15.000 euro.

Piata croazierelor sfideaza criza: Avans de 30% in 2009, pe fondul reducerii tarifelor

Piata croazierelor sfideaza criza: Avans de 30% in 2009, pe fondul...