In perioada mentionata, cifra de afaceri din vanzarea de bilete de avion a crescut cu 10%, pana la 41,6 milioane lei, in timp ce turismul intern a scazut cu 20%, la 24,9 milioane lei, informeaza Mediafax.

Pe segmentul turismului extern, vanzarile au coborat usor, cu 1%, pana la 26,9 milioane lei.

"Activitatea de rezervare-vanzare bilete de avion si business travel da semne de revenire atat in piata generala specifica, cat si la nivelul companiei Eximtur. Motivatia principala rezida in calmarea crizei financiare pe pietele externe, care a revigorat usor bugetul de calatorii al corporatiilor. Turismul extern inregistreaza stagnare, ca cifra de afaceri, dar numarul turistilor care au ales destinatii externe este in crestere, suma vanzarilor fiind influentata de scaderea valorii pachetelor de vacanta vandute, cu deosebire de reducerile consistente care au fost acordate in cadrul programului Early booking, pana la data de 31 martie", a declarat Lucia Morariu (foto), care detine, alaturi de sotul sau, Radu, agentia Eximtur.

Principalele destinatii externe vandute au fost Turcia (peste 25%), Grecia, Bulgaria, Croatia, Austria, Egipt si Spania.

Citeste si:

In ceea ce priveste turismul intern, chiar daca acesta inregistra o crestere de 20% fata de aceeasi perioada a anului 2009, la finele lunii aprilie 2010, indeosebi pe seama programului "Inscrieri Timpurii", scaderea de peste 30% a vanzarilor in lunile mai si iunie nu a mai putut fi recuperata in iulie si august.

Morariu spune ca turismul intern a fost afectat de conditiile meteo nefavorabile si de racirea brusca a vremii la finele lunii august. Totodata, Eximtur a inregistrat o scadere a interesului pentru destinatia Litoral, determinata si de problemele majore ale infrastructurii de transport, "care indeparteaza an de an de Litoralul romanesc turistii din Ardeal si Banat".

In acelasi timp s-a simtit o crestere cu circa 15% a interesului fata de statiuni balneare si turistice din alte zone ale Romaniei, pe masura cresterii numarului de unitati turistice cu confort sporit si a calitatii serviciilor in astfel de locatii.

"Apreciem ca piata calatoriilor in general a scazut cu cel putin 10% in 2010 fata de anul 2009. Pentru perioada urmatoare si anul care urmeaza, consideram ca este absolut necesar industriei noastre ca mesajele date din mediul politic si economic sa fie unele realiste, dar mai putin catastrofale, atmosfera de calm si predictibilitate fiind o conditie a supravietuirii industriei calatoriilor", a mai spus Morariu.