“Starea de insolventa nu a fost o reala stare de insolventa. Erau deja facute conventii scrise, stabilite si semnate de parti , o mare parte din ele erau in cursul lor firesc de restituire. Datoriile erau deja achitate de Blue Air, dintr-o eroare nu s-a tinut cont de acele declaratii la dosar de renuntare la dreptul judecatii, s-a emis o instanta, insa intre timp nu s-a intamplat nimic pentru ca aceleasi documente atestand aceeasi situatie au fost depuse si la instanta de recurs ”, a declarat reprezentantul Blue Air pe probleme juridice.

Potrivit acestuia, “Blue Air avea la momentul la care s-a declansat procesul debitele ce trebuiau restituite. Nu a fost o situatie de criza, a fost doar o situatie normala intr-o perioada mai putin benefica pentru economica romaneasca, o situatie in care noi am incercat sa manageriem toate aceste debite, sa le esalonam si sa le platim. Nu a insemnat un efort financiar spectaculos pentru compania noastra, nu au existat penalitati, nimeni nu a cerut costurile cu avocatul. Costul de insolventa a fost de 120 de lei. Singurul cost suportat de companie, a fost cel de imagine, fiind o pierdere comerciala”.

In octombrie 2010, Tribunalul Bucuresti admitea o cerere inaintata de Carpatair si Service Excellence Solutions pentru intrarea in insolventa a Blue Air, decizie pe care compania a contestat-o pe motiv ca nu are datorii catre cele doua firme.

Carpatair a depus la jumatatea lunii martie 2010, la Tribunalul Bucuresti, dosarul prin care cere insolventa Blue Air, in contul unei datorii in valoare de 30.000 de euro, ca urmare a inchirierii unei aeronave SAAB 2000 catre Blue Air, in luna septembrie 2009.

Blue Air are in prezent datorii, pe care le numeste normale, avand cel putin 600 de furnizori de servicii. "Nu avem datorii pentru care sa ne putem astepta la miscari spectaculoase economice. Avem la randul nostru o gramada de bani de recuperat", au precizat reprezentantii companiei.

Sheriff Ussama, directorul general al Blue Air, spune ca sentinta a fost definitiva si ca in ziua in care a fost anuntata insolventa au fost inregistrate vanzari foarte mari, de 700.000 euro. “Am inteles ca romanii au sustinut un brand romanesc”, a precizat Ussama.

Citeste si:

Anul acesta in lunile ianuarie-februarie, Blue Air a inregistrat un venit dublu pe loc de pasager comparativ cu primele doua luni ale anului trecut. “Blue Air inca zboara, situatia este mai buna decat la finalul anul trecut. In prezent avem aproape acelasi numar de avioane ca anul trecut, am schimbat doar tipul si am optimizat numarul curselor si al destinatiilor pentru a avea un venit mai bun pe fiecare destinatie in parte”, a declarat Ussama.

Blue Air va lansa noi rute in vara si vrea sa se dezvolte in zona Moldovei. "Vom plasa o aeronava in Bacau care va zbura spre Larnaca-Grecia, Paris, Dublin, Bruxelles. De asemenea, vom reintroduce zborul Constanta-Bruxelles si o cursa spre Lisabona", a spus Ussama.

Directorul Blue Air a mai spus referitor la piata ca este volatila. "Anul trecut a fost un an greu atat pentru noi cat si pentru ceilalti operatori aerieni. Pentru vara estimez ca vor fi mai multi pasageri pentru curse normale si mai putini pentru charter, de aceea am facut preturi bune pentru tour operatori. Anul trecut s-au inregistrat pierderi mari pe zborurile charter, pentru ca multi s-au asteptat la un boom si au contractat multe curse care nu a avut loc. In 2011, cursele normale vor fi profitabile", a declarat Ussama.

Operatorul aerian Blue Air considera ca piata aviatica din Romania se dezvolta, iar anul acesta va fi mai bun. "Au aparut companii noi cu zboruri catre destinatii care nu existau pana acum, curse lungi, transatlantice. Va fi varietate la un pret foarte bun. Din ce stiu, pe zona low cost va mai aparea anul acesta o companie din Turcia, Pegasus, cu destinatii spre tara de origine", a adaugat Ussama.

Blue Air are in prezent 8 avioane si 400 de angajati. Operatorul low-cost, detinut de omul de afaceri Nelu Iordache, opereaza peste 50 de rute europene, in 14 state.