Specialisii Frisbo, prima platforma de e-fulfillment din tara care preia procesele operationale si logistice ale magazinelor online, sustin ca unul dintre cele mai importante criterii de competitivitate a magazinului online este pretul final al produsului, care trebuie sa fie corect pe termen lung, indiferent de perioadele cu varfuri de vanzari.

Una din metodele de a stabili un pret final corect este prin costuri operationale cat mai predictibile, care, prin externalizarea catre un e-fulfiller se transforma in costuri fixe, cu pana la 50% mai reduse decat prin gestiunea lor in-house.

„Pretul final al unui produs ar trebui sa inglobeze absolut toate costurile operationale, de la depozitarea produselor, la manipularea lor, ambalarea si amortizarea softului de gestiune. Daca aceste procese si costuri nu sunt controlate corect, lipsa lor de predictibilitate se va vedea in costul de comercializare a produselor, riscand sa atinga o valoare de pana la 15% din pretul final, sau, in anumite cazuri, sa elimine marja de profit”, declara Bogdan Colceriu, CEO-ul Frisbo.

Prin e-fulfillment, toate aceste costuri operationale sunt cunoscute din start si permit alcatuirea unui pret corect pentru produs, facand totodata previzibil pentru antreprenor un plan de dezvoltare, adauga CEO-ul Frisbo.

Citeste si:

In cazul startup-urilor, unde majoritatea costurilor operationale sunt descoperite abia dupa ce magazinul online demareaza, e-fulfillmentul elimina din start surprizele operationale, transformandu-le in costuri fixe, prestabilite. Potrivit lui Colceriu, in regim e-fulfillment, marfa fiecarui magazine online, oricat de mic, imparte costurile de depozitare cu alte magazine online, intr-un spatiu mai mare. Acest lucru genereaza automat costuri de depozitare reduse si optimizarea timpului de manipulare a marfii, prin software-ul performant de gestiune.

Tot un beneficiu al software-ului performant este reducerea la minim a erorilor din sistemul de gestiune a marfii, si eficientizarea timpilor de raspuns si de preluare a comenzilor. „Operarea intr-un sistem de gestiune a marfii, facturarea si eliberarea actelor de transport, presupun o curba de invatare si o ajustare in timp a erorilor, iar externalizarea acestora reduce la minim numarul erorilor si elimina timpii de invatare, permitand antreprenorului sa se concentreze pe procesele care determina crestere pentru magazinul sau: produse, preturi, furnizori sau promovare”, explica CEO-ul Frisbo.

Pentru ca e-fulfiller-ul lucreaza cu personal pregatit si softuri performante, odata ce integreaza un nou client in sistem, acesta va fi deservit in mod optimizat, ca si cum ar functiona in piata de ani de zile, detaliaza seful Frisbo. Astfel, erorile specifice de start-up, precum comenzile incurcate sau omise, dar si raspunsul intarziat de campaniile de marketing care a creat un surplus de comenzi, sunt eliminate din start.

„Din aceleasi motive, si timpul de livrare este cel mai scurt pe care piata il poate oferi, pentru e-fulfiller procesul de livrare si colaborarea cu curierii fiind o rutina”, conchide Bogdan Colceriu.

Sursa foto: Flickr.com