Compania, lider de piata in retailul online, a anuntat ca „a gresit preturile” mai multor resigilate, valoarea lor depasind 200.000 de euro. Compania a decis sa onoreze toate comenzile, desi preturile erau derizorii – un leu sau doi lei pe televizoare de mii de lei, tablete, telefoane sau computere.

Desi legea stipuleaza ca NU ai voie sa vinzi sub pretul de intrare (considerandu-se pret de dumping – n.r.), in cazul resigilatelor aceasta nu se aplica. „Eroarea in site a aparut doar in cazul produselor resigilate. Pentru ca aceste produse nu sunt noi, preturile lor pot fi sub pretul de intrare. Produsele resigilate sunt produse cu o vechime mai mare si care fie au fost returnate de catre clienti sau expuse in showroom. Inainte de introducerea acestora la vanzare, pe site-ul eMAG, produsele resigilate sunt reconditionate de catre o echipa specializata”, a subliniat, pentru wall-street.ro, Iulian Stanciu, general manager al eMag.


Este foarte posibil ca aceasta sa fi fost o eroare – asa cum este inevitabil sa se intample in companii mari, insa trebuie sa luam in calcul ca aproape orice retailer mediu/mare are instrumente care trebuie sa alerteze in momentul in care produsele apar pe site cu un pret sub cel de achizitie. Decizia eMAG.ro creeaza un precedent interesant in industrie si, fara indoiala, alte magazine care se vor confrunta cu situatii similare se vor gandi de cateva ori inainte de a nu onora comenzile clientilor – desi ele sunt acoperite de lege sa nu o faca.

Despre raport

Analiza a luat in calcul peste 2000 de publicatii on-line, conturile publice de Facebook i Twitter ale utilizatorilor romani si peste 30.000 de bloguri i forumuri. Detalii privind monitorizarea sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.