Acest lucru arata ca exista deschidere foarte mare din partea consumatorului roman, avand in vedere cresterile anuale din online, subliniaza reprezentantii FashionTribes.ro, unul dintre cele mai tinere magazine online de profil de pe plan local.

“Anul 2015 va fi unul de cotitura pentru piata de fashion, avand in vedere ca mai multe branduri externe si-au deschis portile online-ului ( H&M, Zara). Retailerii mari din online, asa cum este cazul eMAG, au impulsionat intodeauna cresteri pe fiecare segment de public si specific de vanzare (IT, DIY, asigurari, auto etc.) si sigur va genera cresteri si pe fashion. Cu siguranta se va simti o crestere, si, bineinteles, fiecare si-o doreste pe zona lui de activitate. Depinde de fiecare jucator din piata cum va aborda piata si mai ales relatia client/magazin online”, a declarat Adina Mocanasu (foto mai jos), fondator Fashiontribes.ro.

Planurile FashionTribes.ro, unul dintre cele mai tinere branduri de fashion din online: cum a inceput totul

Bazele proiectului FashionTribes au luat nastere in urma cu cinci ani, cand Adina Mocanasu a lansat un concept de beauty lounge (Shades), in care, pe langa toate serviciile de beauty oferite de un salon de infrumusetare, clientii puteau relationa, discuta si achizitiona produse precum bijuterii, carti, ceaiuri aromatice, vinuri, albume muzicale si tinute vestimentare de la diversi designeri romani.

“Dupa primul an de activitate, am primit mai multe oferte de inchiriere/vanzare a afacerii, iar dupa aproximativ 2 ani si jumatate in care afacerea se maturizase si dobandise o baza de clienti considerabila, am hotarat sa inchiriez fondul de comert, pentru a ma putea dedica unui nou proiect de business. (...) Ideea magazinului online de fashion a aparut din perioada in care promovam designerii romani prin intermediul salonului de infrumusetare. Pornind de la aceste colaborari, am vrut sa creez un loc complex, care sa reuneasca atat creatii ale designerilor romani, cat si creatii ale brandurilor internationale; un magazin online care sa te ajute sa iti definesti stilul si sa iti gasesti ''tribul'' in care te simti cel mai bine”, a declarat Adina Mocanasu, fondatorul FashionTribes.ro, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Citeste si:

Potrivit reprezentantului FashionTribes, mediul online a avansat foarte mult in ultimii ani, iar un magazin online iti da posibilitatea unei dezvoltari mult mai rapide a afacerii. “Poti avea o gama mai larga de produse, de la cat mai multi furnizori si te poti adresa unui numar mult mai mare de clienti. Pe langa toate acestea, costurile sunt mult mai mici pentru un magazin online, decat pentru unul fizic.

Cat te costa sa faci un magazin online si cat reusesti sa vinzi dupa investitii de zeci de mii de euro

Investitia initiala, pentru platforma pilot lansata anul trecut, a fost in jurul a circa 20.000 de euro, sustine Adina Mocanasu.
“Suma a fost utilizata pentru dezvoltarea platformei si a echipei, sediul companiei, atragerea de furnizori si promovare. Pe parcurs, investitiile au crescut, mai ales ca in toamna anului trecut Fashiontribes.ro s-a numarat printre finalistii programului Start&Grow, derulat de startups.ro, in urma caruia a obtinut o investitie din partea antreprenorului Alin Giurea, iar recent a fost lansata noua platforma a magazinului online. (...) Sumele investite ne-au permis sa aducem site-ul la nivelul dorit, in termeni de volum al produselor oferite clientilor nostri (aproximativ 180 de branduri, iar numarul acestora creste in permanenta) si complexitate a platformei. Noul website a fost conceput astfel incat sa fie cat mai intuitiv si usor de folosit, sa raspunda nevoilor clientilor si sa le permita o navigare cat mai usoara printre cele cinci “triburi” stilistice (elegant, nonconformist, office, sport, urban)”, a mai aratat fondatorul FashionTribes.

In ceea ce priveste vanzarile si planul de business pentru anul in curs, Adina Mocanasu spune ca in prima parte a anului, focusul a fost pe dezvoltarea noii platforme si extinderea numarului de furnizori, astfel ca nu poate face o estimare a vanzarilor la nivelul lui 2015.

“Pana la sfarsitul acestui an, ne dorim sa ajungem la un numar de aproximativ 50 de comenzi pe zi. In perioada urmatoarevom promova lunar cate un “trib” stilistic, din cele cinci reunite pe Fashiontribes.ro si dorim sa avem vanzari din toate categoriile. Cu toate acestea, estimam ca cele mai mari vanzari vor fi pe segmentul de femei, in special rochii si incaltaminte”, sustine Adina Mocanasu.

FashionTribes.ro, miza pe mobile

Potentialul de business al Fashiontribes.ro a fost dovedit anul trecut, cand start-up-ul s-a numarat printre finalistii programului Start&Grow, derulat de startups.ro pentru a sustine dezvoltarea unor afaceri promitatoare, ajutandu-i pe antreprenori sa intre in legatura cu investitori si sa obtina finantare de pana la 500.000 de euro.

“Planul de dezvoltare al platformei Fashiontribes.ro va miza pe mobile commerce, permitand utilizatorilor sa comande si prin intermediul aplicatiilor pentru smartphone si tableta pe care le vom lansa anul acesta. De asemenea, investim in derularea unei campanii prin care cele cinci triburi stilistice sunt sustinute de catre ambasadori online”, a conchis fondatorul FashionTribes.ro.

Principalii retaileri din domeniul fashion online sunt Fashion Days (cumparat de eMAG), FashionUP!, dar si magazinele online ale retailerilor cu greutate din grupul Inditex (Zara, Bershka, Pull & Bear etc.) sau magazinul online al H&M.