„Desi politica interna a companiei noastre nu ne permite sa dam detalii cu privire la cifra de afaceri, putem spune ca valoarea numarului total de comenzi efectuate prin aplicatia noastra se apropie de 10 milioane de lei in cei doi ani de activitate, iar numarul acestora este in crestere de la o luna la alta. In ultimele 12 luni de activitate, atat volumul, cat si valoarea comenzilor efectuate prin hipMenu a crescut de peste 5 ori mai mult fata de primul an de activitate (aplicatia a fost lansata in iunie 2013). In ultimul an am livrat aproximativ 450.000 de mese clientilor din Cluj si Timisoara”, spune, pentru wall-street.ro, Dan Klausmeier, CEO Cloud Treats Romania, care detine hipMenu.

In prezent, in cele doua orase, compania primeste circa 1.000 de comenzi/zi. Anul trecut, valoarea medie a comenzii s-a situat intre 50-60 de lei, anul acesta mentinandu-se la aceeasi valoare. Valoarea medie este similara cu cea a Foodpanda, oficialii companiei anuntand ca aceasta se situeaza in jurul sumei de 15 euro.

Cei mai importanti factori la listarea de noi restaurante

„Decizia de a lista un nou restaurant pe platforma este luata intotdeauna in urma unei analize foarte atente a meniului acestuia, a calitatii serviciilor si a produselor pe care le ofera in mod normal clientilor, dar si in functie de interesele si de criteriile de selectie pe care le au utilizatorii nostri. De asemenea, incercam ca prin fiecare nou partener listat sa le oferim clientilor nostri mai multa diversitate, astfel incat acestia sa aiba posibilitatea de a alege dintr-o gama si mai varianta de preparate si bucatarii”, spune Dan.

In fata unui concurent puternic si bine stabilit precum Foodpanda, CEO-ul Cloud Treats Romania considera ca principalul atuu al hipMenu „este faptul ca ne cunoastem foarte bine piata, si mai ales, consumatorii, iar acest lucru si-a pus amprenta destul de mult asupra evolutiei noastre de aici, de 2 ani reusind sa ne pastram pozitia de lideri de piata in Cluj si sa ne dezvoltam, in aceeasi masura. De curand am lansat si noile versiuni ale aplicatiei, disponibile utilizatorilor de IOS si Android, care vin cu imbunatatiri considerabile la nivel de interfata si functionalitate si, cu siguranta, in privinta inovatiei nu ne vom opri aici. Design-ul foarte modern si aerisit al aplicatiei, fotografiile de foarte buna calitate ale preparatelor, diversitatea meniului, posibilitatea comenzilor de grup, dar si accesibilitatea si usurinta in ceea ce priveste utilizarea aplicatiei sunt unele dintre principalele noastre puncte forte”.

In mod evident, si concurentul principal, Foodpanda, subliniaza ca detine puncte forte similare.

Pentru ca un restaurant sa fie admis pe platforma Foodpanda trebuie sa aiba livrare, o calitate buna a mancarii si un timp de livrare bun pentru orasul din care face parte: Spre exemplu, in Cluj, timpul ar fi de 45 minute, in timp ce in Bucuresti este de 60 de minute. Foodpanda are insa deja un proiect pilot de livrare, proiect care permite companiei abordarea restaurantelor care acum nu au un serviciu de livrare, inclusiv lanturi mari. “Este un proiect pilot de livrare. Avem un partener tert cu care lucram, o companie de curierat care se ocupa si de partea de food si are logistica necesara. Avem trei restaurante care lucreaza cu acest partener si mai urmeaza sa se lanseze doua, iar pana acum totul merge bine”, povesteste Radu Balaceanu, managerul Foodpanda Romania, intr-un interviu cu WALL-STREET.ro.

Managerul de 28 de ani care vrea sa duca foodpanda pe profit in 2016

Managerul de 28 de ani care vrea sa duca foodpanda pe profit in 2016

Schimbari pe piata din Romania

Desi, in prezent, majoritatea romanilor inca prefera sa faca comenzi de mancare prin intermediul apelurilor telefonice, aceste obiceiuri vechi fiind destul de greu de schimbat, seful hipMenu considera ca piata comenzilor de mancare online are un potential foarte mare de crestere in urmatorii ani: tot mai multi romani au acum la dispozitie gadgeturi performante si au inceput sa testeze si sa inteleaga din ce in ce mai bine avantajele si eficienta comenzilor online (prin aplicatii mobile sau Web) si, totodata, sa le utilizeze din ce in ce mai mult.

Citeste si:

„De asemenea, consideram ca odata cu migrarea consumatorului spre online si restaurantele vor fi din ce in ce mai interesate sa urmeze acest trend si sa se listeze in cadrul unor platforme specializate, astfel beneficiind de o scadere semnificativa a costurilor de marketing, operationale sau de procesare a comenzilor pe care le-ar putea avea daca si-ar administra o platforma individuala”, continua Dan Klausmeier.

De ce trebuie sa te feresti la inceputul business-ului

La inceput, in majoritatea business-urilor, intotdeauna exista tentatia de a te angaja in mai multe activitati decat poti realiza cu resursele pe care le ai la dispozitie in acel moment, sau de a incerca sa faci totul sa mearga perfect in acelasi timp, avertizeaza Dan.

„La inceput, si noi am fost mai putin disciplinati cu privire la aceste aspecte, insa pe parcurs am invatat sa este mai bine sa-ti prioritizezi obiectivele si sa te focusezi constant pe semnalele pe care le primesti din piata (din partea utilizatorilor finali sau a partenerilor)”.

Principalele doua aspecte care diferentiaza Romania de alte tari europene tin atat de comportamentul de consum al utilizatorilor, cat si de deschiderea spre nou a restaurantelor de acolo. Astfel, desi europenii nu au un comportament de consum la fel de diversificat ca la noi, acestia sunt mai putin reticenti atunci cand vine vorba de comenzile online si de increderea in astfel de platforme, iar acest lucru se poate observa si in valoarea mai mare a comenzilor efectuate. „De asemenea, faptul ca end-user-ul este mai receptiv cu privire la comenzile prin astfel de aplicatii determina si restaurantele sa fie mai deschise cu privire la posibilitatile de dezvoltare pe care le ofera piata din online”, subliniaza Dan Klausmeier.

Preferinte ale clujenilor si timisorenilor

Atat clujenii, cat si timisorenii sunt adeptii diversitatii, acestia fiind dornici sa testeze o varietate cat mai mare de specialitati si bucatarii. Astfel, printre cele mai comandate preparate de pe platforma se regaseste pizza, mancarea chinezeasca, indiana, orientala, ungureasca, sushi-ul, diferitele varietati de sandwich-uri si lipii, dar si preparatele traditionale romanesti (nu neaparat in aceasta ordine).

„Desi intre Cluj si Timisoara nu am sesizat diferente foarte mari in ceea ce priveste comportamentul de consum, totusi, unele preparate, precum sunt sushi-ul sau mancarea chinezeasca, sunt, in prezent, mult mai comandate pe piata din Cluj. De obicei, marea majoritate a clientilor alege un meniu complet (supa – ciorba de pui a la grec, ciorba de legume, ciorba de burta, supa de pui cu taietei de casa + un fel principal de mancare). In ceea ce priveste deserturile, clatitele, diferitele sortimente de cheesecake, papanasii si tiramisu se regasesc in topul preferintelor clientilor nostri. Asa cum era de asteptat, cele mai multe comenzi vin in timpul pranzului (12:00-14:30) sau seara, dupa ora 18:30”, incheie Dan Klausmeier.

Batalia pe cele doua piete pe care este prezent hipMenu este acerba, avand in vedere ca si Radu Balaceanu de la Foodpanda spunea pentru wall-street.ro ca, in functie de numarul de comenzi, dupa Bucuresti vin Cluj si Timisoara. Un oras in care Foodpanda va investi puternic in viitorul apropiat este Constanta.