In acelasi timp, valoarea pietei de eCommerce din Romania a crescut cu 31%, ajungand la 8,4 miliarde de lei (circa 1,8 miliarde de euro – n.r.).

,,Piata platilor online a crescut semnificativ pe parcursul anului trecut. Valoarea medie a cosului de cumparaturi online al romanilor a crescut cu aproximativ o treime, ajungand la peste 260 lei. Cea mai mare tranzactie in online a fost inregistrata in eTail si a atins valoarea de peste 140.000 lei.” declara Marius Costin, Country Manager PayU Romania.

Topul categoriilor de produse pe care clientii aleg sa le cumpere online este condus de produsele IT&C. Peste 40% dintre comenzile online sunt din acest domeniu, cosul de cumparaturi avand o valoare medie de 3 ori mai mare decat valoarea medie generala - ajungand la peste 700 lei.

Pe locul al doilea se situeaza cumparaturile de fashion&beauty, urmate de home&deco, de produsele pentru copii si de carti.

Ce metode de plata prefera romanii?

In prezent, 10% dintre romani platesc cu cardul – fie ca vorbim de platile standard sau platile in rate, 1% aleg alte metode de plata online (wire, iTransfer etc.) si 89% aleg sa plateasca cash, la livrare.

Citeste si:

,,Desi cei mai multi romani inca aleg sa plateasca in numerar, anul trecut, in fiecare minut aproximativ doua persoane noi au platit cu cardul in sistemul PayU. Cardurile cu rate sunt in continuare in topul preferintelor celor care platesc online, valoarea unei tranzactii medii realizate cu acest tip de card fiind de trei ori mai mare decat o tranzactie obisnuita cu cardul. In conditiile in care trendul este sa cumperi din ce in ce mai mult in online, este esential ca magazinele sa puna la dispozitia consumatorilor cat mai multe metode de plata, sa le ofere o experienta de cumparare facila – la un click distanta chiar – si 100% sigura. Iar pentru toate acestea alegerea unui procesator de incredere face diferenta.” declara Marius Costin, Country Manager PayU Romania.

Plata de pe dispozitivele mobile (tableta, smartphone) se afla inca intr-un stadiu incipient: doar 3 din 10 romani care platesc cu cardul aleg sa achite comanda de pe un dispozitiv mobil.

,,Analiza viziunii de ansamblu asupra platilor online din Romania ne determina sa vedem o evolutie impredictibila, pe alocuri spectaculoasa, pentru anul acesta. Principalul motor va fi promovarea de catre comercianti a metodelor de plata online in detrimentul platii cash, pe fondul scaderii comisioanelor interchange. Estimez ca volumul de plati tranzactionate de PayU va creste cu 40% fata de anul fiscal anterior.” a completat Marius Costin.

Principalul concurent al PayU in Romania este Netopia.