In 2007, cand puneau bazele afacerii Starshiners, sotii Muntean nu se gandeau sa devina din simplu importator de imbracaminte din Germania unul dintre cei mai retaileri din ecommerce-ul de fashion din Romania. Au inceput sa vanda in online-ul inca nedezvoltat din 2008, si-au facut publicitate pe platforma de socializare de la acea vreme – Hi5- si au livrat colete prin Posta Romana. Zece ani mai tarziu, StarShinerS are afaceri de peste 2,5 milioane euro, doua magazine, un atelier de creatie si un brand propriu de imbracaminte.

Starshiners

Andreas si Monica Muntean au pus bazele brandului StarShinerS in perioada facultatii, cand aveau 25 de ani. Anterior, Andreas locuise in Germania, unde studiase inginerie economica si lucrase la fabrica BMW si la aeroportul din Munchen. S-a intors in tara pentru Monica, dar si pentru faptul ca vedea oportunitati de dezvoltare pe piata romaneasca, comparativ cu Germania, unde piata era mult mai dezvoltata, fiecare brand avea o pozitionare si o clientela, iar obiceiurile de consum ale nemtilor erau greu de dezvoltat. „Retailerii internationali inca nu intrasera la momentul respectiv in Romania, unde functiona mai mult piata neagra. Era o foame de haine care existau pe pietele straine”, povesteste Andreas.

Identificand aceasta lipsa, Andreas si Monica infiinteaza StarShinerS, o platforma online care comercializa haine importate din Germania. Investitia a fost de aproximativ 1.100 euro si a provenit din „pusculita” de un an. „Eram in vizita la parinti, in Germania cand ne-am decis sa achizitionam anumite tinute vestimentare pentru a le vinde pe diverse platforme de anunturi din tara. Dupa, ne-am creat primul magazin online cu o investitie de 150 euro, sistem simplu, custom made, destul de rudimentar comparativ cu ceea ce exista astazi. Ne-am ocupat de toate sarcinile unui magazin online, de la achizitie marfa, shooting foto, introducere in site, call-center, reclame AdWord, SEO, content, marketing pe diverse siteuri din România, Hi5, coletarie, logistica, ambalare, totul intr-un apartament cu doua camere de 55m.p, din Timisoara”, spune acesta.

Din 2008 pana in prezent au fost inregistrate 360.000 de comenzi Starshiners.

Provocarile la acea vreme erau multiple, dar de departe, livrarea coletelor prin intermediul Postei Romane era o aventura: „Multe colete se rataceau, primeam foarte multe comenzi si trebuia sa scriem de mana mandat postal pentru fiecare comanda, plus ca aveau multe reguli ramase din regimul anterior: coletul trebuia impachetat in hartie alba, legat cu sfoara sau cu panza, nu ne lasau sa le legam cu scotch, nu stiu care era explicatia, probabil cresterea productiei de panza”, povesteste Andreas Muntean. Au renuntat la acest parteneriat inca din 2008.

De la furnizori la producatori

De-a lungul celor aproape zece ani de existenta pe piata romaneasca, StarShinerS si-a schimbat strategia de functionare, vanzare si chiar de comunicare. Astfel, daca la inceput importau haine din Germania, pe parcus au renuntat si s-au orientat catre parteneriat cu producatori locali. Astazi, 55% dintre produse comercializate pe Starshiners sunt de la producatori romani, 15% provin din Ungaria si Polonia, 5% din SUA si Columbia, iar 25% reprezinta productie proprie, sub brandul StarShinerS.

Starshiners

„In 2010, ne-am schimbat strategia si am adus online branduri romanesti care aveau expunere in offline, precum Fofy, LaDonna sau Mexton”, spune Andreas. In prezent, StarsShinerS vinde articolele a cinci producatori locali.
In ceea ce priveste atelierul propriu, acesta a fost dezvoltat in urma unei finantari europene, are 25 de angajati si o capacitate de productie de pana la 3.000 de articole lunar. Anul trecut, StarShinerS a avut o cifra de afaceri de 2,5 milioane de euro, iar incepand cu anul in curs s-a extins si in zona offline, avand doua magazine in Oradea si Timisoara.

Cunoscut in trecut ca brandul de imbracaminte al Biancai Dragusanu sau al Loredanei Chivu, sotii Muntean au schimbat strategia de comunicare a brandului si au renunta la ideea de „ambasadoare StarShinerS”: „In trecut factorul „vedeta” a fost un argument bun pentru a se asocia cu stilul purtat de anumite persoane din showbiz. Am renuntat la ambasadoare de ceva vreme, deoarece nu ne mai gasim vedetele autohtone potrivite sau nu ne mai regasim in ele. Ori noi am evoluat mult, ori showbizul romanesc a degenerat”, spune Andreas.

StarShinerS vinde in prezent articole de imbracaminte dedicate exclusiv sectorului feminin, cu varste cuprinse intre 16-55 de ani si din diverse categorii, de la sport, casual sau office, pana la elegant, tinute de seara sau chiar rochii de mireasa.

Despre cum a evoluat brandul in materie de vanzari si ce planuri de extindere au sotii Munteanu pentru StarShinerS, cititi maine intr-un material Wall-Street PRO.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri