Comentarii pe articolul Cicloteque, solutia de 120.000 de euro pentru un oras mai verde


Infrastructura

Test Test la 1 Septembrie 2008, ora 14:36
Infrastructura
Toate bune si frumoase, mersul pe bicicleta este foarte sanatos mai ales pentru intarirea sistemului cardiac, dar ce ne facem ca in Bucuresti, sau mai bine zis in Romania nu exista o infrastructura adecvata. Mersul pe bicicleta in Bucuresti este posibil de cele mai multe ori numai pe trotuare, pentru ca pe strada este aproape echivalentul unui "abonament" la spitalul de urgenta, iar pe trotuare exista pericolul de a accidenta pietoni. Anul trecut cand am fost ultima oara in Bucuresti am fost ingrozit de circulatia de pe strazi si, sincer, nu stiu cum reusesc bucurestenii sa mearga pe bicicleta acolo, indiferent daca bicicletele sunt inchriate sau proprietate personala. Faptul ca in articol se face comparatia cu orasele Paris sau Amsterdam este, dupa parerea mea, cel putin penibila.
Denisa Apostol la 1 Septembrie 2008, ora 15:54
Comparatia se face in privinta existentei acestui serviciu destinat publicului larg si prezent in multe orase europene. Faptul ca s-au demarat astfel de planuri si in Capitala este un lucru bun. Evident, la capitolul infrastructura nu stam nici pe departe atat de bine, dar nu trebuie sa fii filozof ca sa intelegi acest lucru si, bineinteles, trimiterea din text. Serviciul este binevenit, ramane ca autoritatile sa mareasca numarul de km de piste pentru biciclete in Bucuresti.
Multumim oricum pentru feedback.
Ion Alexandru la 1 Septembrie 2008, ora 16:58
Exista orase care au deja demult piste special amenajate pentru biciclisti. Nu trebuie decat sa fie cineva care sa puna in practica o astfel de idee. Eu locuiesc in Timisoara si abia astept sa se poata inchiria bicicletele, mai ales ca traficul aici este mult mai civilizat si pistele pentru biciclisti sunt bine facute.
Constantin Tudoran la 1 Septembrie 2008, ora 19:12
Tampenii. Incercati voi sa mergeti la birou pe bicicleta si sa ajungeti acolo transpirati si plini de praf, cu hainele in neoranduiala si mirosind ca un cal. Poate pentru Gigi de la scularie sau pentru mers la scoala o fi o solutie, dar nici o firma serioasa nu va accepta un angajat care PUTE de la prima ora!
A! Si inca ceva! Duceti-va la o intalnire de afaceri calare pe bicicleta, sa vedem daca va mai primeste cineva. Si in fine, nu uitati ca Bucurestiul are si primavara, toamna si iarna. Cand ploua, sunt zapezi si gheata... Mult succes la pedalat!
Eu unul ma simt mai bine in masina. Astept in cozi, dar astept la aer conditionat si ascultand muzica ce-mi place. Daca v-ati defectat n-aveti decat sa pedalati. Si nu-mi spuneti mie de alea-alea. Am facut ciclism 10 ani. Am deja de doua ori ocolul Pamantului pe la Ecuator in pedale. Adio si... n-am cuvinte!
Emil la 2 Septembrie 2008, ora 10:24
Fireste ca in Romania, in general, si in Bucuresti, mai ales, este foarte greu sa introduci si sa generalizezi o astfel de initiativa. Cu atat mai de aplaudat sunt eforturile initiatorilor carora le doresc succes, tenacitate pana la incapatanare si consecventa. Sigur c-ar fi de dorit si un sprijin substantial din partea autoritatilor si mai ales a bucurestenilor, dar...
Ll la 2 Septembrie 2008, ora 11:36
"Tampenii. Incercati voi sa mergeti la birou pe bicicleta si sa ajungeti acolo transpirati si plini de praf, cu hainele in neoranduiala si mirosind ca un cal. Poate pentru Gigi de la scularie sau pentru mers la scoala o fi o solutie, dar nici o firma serioasa nu va accepta un angajat care PUTE de la prima ora!"

Prietene, merg prin Bucuresti in fiecare zi, din aprilie. Lucrez si la o multinationala, cu pretentii. Da, vara imi duc haine de schimb, si ma aranjez la birou. Dar acum, merge linistit in tinuta office, sa pedalezi prin Bucuresti.
Felicitari ca ai facut turul lumii pe bicla. Eu unul nu as putea dar, asta pot, sa elimin o masina din trafic din infernul acesta. Sa fac miscare dimineata si seara cand plec si vin la munca. Totul e sa vrei. Apropo, stateam cu bicla la semafor si ma uitam prin masini; ce sa vezi: 90% dintre masini erau DOAR cu soferul in ele. Gandeste-te inca o data ce inseamna asta...
Delca Dorin la 2 Septembrie 2008, ora 21:39
Am citi si articolul si comentariile! Zambesc deoarece sotia mi-a facut cadou, anul trecut, o bicicleta! Era lucrul pe care parintii mi l-au promis dar nu si l-au permis niciodata! Ca sa pot "pedala" imi dadeam la schimb timbrele, temele la matematica si paletele de ping-pong! Asadar, m-am bucurat! Pot sa va spun ca am iesit cu bicicleta doar de 2 ori! Am renuntat nu din cauza conditiei fizice ci datorita faptului ca un sofer era sa ma omoare si credeti ca a oprit? Notati ca locuiesc in Constanta. Acum merg cu masina la birou, in oras, in concediu ...oriunde ma duc!
Cat despre domnul care sta in masina, in aglomeratia din Bucuresti si asculta muzica ce-i place, sper doar sa nu faca parte dintre soferii "linistiti" care fac toate aceste lucruri uitandu-si mana pe claxon!
In rest initiativa e OK! Infrastructura NU! Uitati-va la polonezi. Acolo astfel de vehicule se pot inchiria doar introducand o fisa si o poti lasa oriunde intalnesti locurile special amenajate.
Toate cele bune!
A la 3 Septembrie 2008, ora 12:46
Rizibila comparatia cu Paris si Amsterdam, subscriu la comentariu cu infrastructura si adaug tonele de dioxid de carbon si alte noxe pe care le inspiram in timpul pedalarii, si, in ultimul timp, praful provenit din sutele de constructii care apar peste noapte, distrugand toate spatiile verzi din Bucuresti. Da, admir initiativa, ma bucur ca exista si oameni "verzi", dar hai sa nu ne ambalam asa de tare. Problema Bucrestiului este spatiul verde si cantitatea de noxe din plamanii oamenilor. Si faptul ca rata mortalitatii la 50 de ani a crescut considerabil datorita poluarii in care traim. Si, din pacate, nu putem face nimic fata de acesti oportunisti care isi cladesc vile si blocuri pe sanatatea noastra.
Calin Pasere la 4 Septembrie 2008, ora 10:09
Mai, dragilor, cred ca este cel putin laudabila initiativa. Evident ca nu va v-a forta nimeni sa pedalati pe zapada sau atunci cand va veti duce la intalniri de afaceri, dar cred ca este mare lucru ca incep sa existe alternative. Si nu e vorba numai de gigi de la sculerie, pentru ca si eu lucrez tot intr-o multinationala, cu sediu intr-o cladire de birouri cu multe pretentii, dar asta nu inseamna ca nu am colegi care vin cu bicicleta. Se schimba, se aranjeaza si s-a rezolvat problema. In ceea ce priveste traficul, da, inca este o problema majora, dar uitati-va, ca aceeasi problema a existat si acum 4-5 ani cand au inceput sa apara motoarele pe strazile din Bucuresti. Nu exista obisnuinta cu ele in trafic, dar incet incet lucrurile s-au mai normalizat si pe acest segment. Asa o sa se intample si cu biciclistii. Evident ca mai sunt multe de facut, poate nu sunt strazile ca-n palma, poate nu se pot lua de la un centru si lasa la altul, poate pistele nu sunt toate tocmai functionale, dar este un inceput. Iar ca idee de principiu, este buna, ca la rezolvare se mai poate lucra - da e foarte adevarat dar macar cineva s-a chinuit sa demareze lucrurile chiar daca nu pot iesi perfect de la prima incercare, mai ales ca multe din aspecte nu tin de ei ci de municipalitate, ca sa nu mai zicem ca poate cele mai multe tin DE NOI INSINE.

  Inapoi la articolul Cicloteque, solutia de 120.000 de euro pentru un oras mai verde