2 / 5

Madalin Durca: Piata a scazut la inceputul anului din cauza declinului leului

Magazinele online de produse IT, electronice si electrocasnice au inceput anul cu o usoara tendinta de scadere, ca urmare a deprecierii leului in fata monedei europene, dar se asteapta redresarea in al doilea trimestru, apreciaza Madalin Durca, marketing manager PCFun/Electrofun.

“Vanzarile in scadere de la inceputul anului nu sunt valabile doar pentru PCfun, ci pentru toata industria care a inregistrat un trend descendent. Principalele cauze care au dus la o scadere a pietei ar fi cursul euro, care a crescut foarte mult si a cunoscut diverse fluctuatii, dar si posibila scadere a interesului consumatorilor in aceasta perioada”, este de parere managerul celor doua magazine care activeaza sub umbrela FitDistribution.

In ansamblu, cele doua magazine au inregistrat, in primele doua luni ale anului curent, o crestere de 123% a vanzarilor fata de perioada similara a anului 2007, insa Madalin Durca spune ca aceasta crestere este sub estimarile companiei. Cele mai mari cresteri, in primele doua luni ale anului, le-au avut, potrivit marketing managerului, notebook-urile, monitoarele LCD, PC-urile, televizoarele LCD si camerele foto.

Madalin Durca apreciaza ca, fata de aceeasi perioada a anului trecut, creste numarul de clienti care se orienteaza catre magazinele online si din cauza lipsei de timp, dar si pentru ca retalerii clasici sunt axati pe anumite produse “mainstream” (accesibile, din punct de vedere al pretului, unei categorii mai mari de consumatori, dar care, printr-un rulaj suficient, acopera costurile magazinelor si cele de logistica). Magazinele online isi construiesc strategiile de marketing punand accent pe preturile mai scazute pentru produse, in comparatie cu pretul afisat de magazinele din “offline”, motiv in plus pentru cumparatori sa apeleze la internet pentru cumparaturi.

Magazinele PCfun.ro si Electrofun.ro vizeaza impreuna, pentru anul 2008, o cifra de afaceri de 15 milioane de dolari, pe o piata de comert online estimata la aproximativ 275 milioane de dolari.

Madalin Durca considera ca cele mai vandute produse vor fi, anul acesta, notebook-urile, PC-urile, componentele de calculator, monitoarele LCD, televizoarele LCD, dar si camere foto digitale. Durca apreciaza ca Jocurile Olimpice si Campionatul European de Fotbal de la vara vor reprezenta un moment bun pentru inlocuirea monitoarelor cu tub catodic cu monitoarele LCD pentru o mai buna experienta a vizionarii. Managerul prevede si cresteri pe segmentul proiectoarelor.

Pentru Electrofun, managerul apreciaza ca vor inregistra rate mai mari de crestere a vanzarilor segmentul instalatiilor de racire (frigidere si aparate de aer conditionat), cel al electrocasnicelor incorporabile (necesare in bucatarie), electrocasnicelor mici si produse de ingrijire personala.

FitDistribution, compania sub umbrela careia functioneaza PCFun.ro si Electrofun.ro, va investi, anul acesta, 2 milioane de euro in marketing, logistica sau dezvoltarea unor noi proiecte,a mai spus Madalin Durca, fara a preciza exact directiile in care vor fi investiti bani.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri