Planul investitional al companiei presupune in primul rand marirea capacitatii de productie cu la fabrica din judetul Brasov, urmata de alte investitii in noi linii de productie pentru un nou produs, cat si achizitionarea unui producator local.

„Anul 2014 vine cu noi provocari. Avem un plan ambitios de investitii. Urmeaza sa marim cu 60% capacitatea de productie pentru tigla metalica Clasic si avem in vedere investitii in linii de productie pentru un nou produs. De asemenea avem in vedere si achizitionarea unui producator local. Daca in prima jumatate a anului piata va merge intr-o directie buna, cel mai probabil investitiile noastre se vor ridica la 800.000 de euro”, a declarat pentru wall-street.roHoratiu Tepes (foto), directorul executiv al Bilka Steel.

In ciuda planului investitional, reprezentantul companiei a precizat ca nu se asteapta la evolutiile business-ului din anii precedenti, cand de la un an la altul compania, in plina criza, reusea cresteri si de peste 60%.

„In 2012 am avut o crestere a cifrei de afaceri cu 60% fata de 2011, iar pentru 2013 estimam ca vom termina cu o crestere de 41% fata de anul precedent. 2013 a fost cel mai bun an pentru companie. Ne-am mentinut pozitia de lideri pe piata autohtona de invelitori metalice si vom incheia anul cu peste 3 milioane de mp de invelitori vandute. Am inregistrat cresteri solide in 2013. Si in 2014 vom culege roadele muncii depuse in ultimii ani. Totusi, asteptam o crestere moderata. Piata autohtona are inca un important potential de crestere, insa cresterea din 2013 va fi cu greu de egalat”, a completat tanarul antreprenor in varsta de 33 de ani.

Citeste si:

Pentru anul trecut, Tepes se asteapta ca rulajul de depaseasca 22 de milioane de euro.

O piata care isi revine treptat, dar sigur?

Inca din anul 2008, o data cu declansarea crizei economice, piata de invelitori metalice a intrat intr-un proces amplu de remodelare, pe care Horatiu Tepes o vede benefica pentru industrie.

„Din 2010 statisticile ne arata ca piata a crescut an de an, cu procente mici, dar asta inseamna o crestere sanatoasa. O crestere de cinci procente a pietei este foarte multumitoare, nici nu ar fi sanatos sa se inregistreze cresteri spectaculoase. Daca asteptam ca piata sa ajunga la nivelul din 2006 ca sa putem spune ca si-a revenit, atunci nu vom spune asta niciodata. La acest moment este o piata stabila si in urmatorii ani vom asista la o crestere sanatoasa, insa fara boom artificial ca in 2006 – 2008”, a completat antreprenorul roman.
Conform datelor Neomar, intreaga piata de acoperisuri din Romania s-a ridicat in 2012 la 123 de milioane de euro (valoare) si 25 milioane mp (volum), Bilka Steel ocupand pe acest segment aproximativ 8%. In piata totala de acoperisuri, ponderea tiglei metalice ocupa aproximativ 54%.
Pentru anul 2014 estimarile Bilka Steel sunt optimiste.
“Nu vor fi miscari semnificative, se vor inregistra cresteri timide, astfel vom avea un 2013 cu bis. Nu avem motive sa vedem anul 2014 ca fiind unul dificil. Piata din Romania urmeaza un trend dictat de Uniunea Europeana, un trend ascendent care se va mentine si in 2014. Incercarile de reluare a creditarii vor avea un impact pozitiv asupra pietei iar efectele acestei actiuni se vor vedea in piata in 2014. O premisa pentru cresterea pietei este constanta cursului euro din 2013. In niciun an nu am mai avut un curs euro asa de constant, care daca se va mentine si in 2014 va contribui la stabilitatea pietei”, a conchis seful producatorului de tigla metalica.

Piata de tigla metalica este disputata de aproximativ zece producatori importanti, ridicandu-se anul trecut la 66 milioane euro, respectiv 14,6 milioane metri patrati.

Principalii concurenti ai Bilka Steel pe piata locala de tigla metalica sunt Lindab, Ruukki, Megaprofil sau Coilprofil.