S-a angajat la 18 ani in compania Just Jeans Trading, care detinea licenta pentru brandul britanic Lee Cooper, unde a lucrat timp de noua ani. A ocupat functia de contabil primar, acesta fiind si locul in care a acumulat toate cunostiintele de care a avut nevoie ulterior. “Mi-a placut tot, in momentul ala am asimiliat cam toate cunostintele de baza care ulterior m-au ajutat. La momentul respectiv nu exista piata de fashion retail, erau putine branduri. Am inceput intr-o companie de familie si am pastrat traditia, ultimele doua joburi au fost tot afaceri de familie”, povesteste Cornelia Nicolae pentru wall-street.ro.

Inainte de a se alatura Stefanel Cornelia Nicolae, 36 de ani, a mai lucrat timp de doi ani si jumatate pentru BSB Fashion. Brandul italian Stefanel a intrat in Romania la inceputul anilor ’90, o perioada in care alti producatori internationali nu bifasera aceasta piata pe harta dezvoltarii lor. “Inainte de a ma angaja aici eram la curent cu tot ce misca pe piata de retail din Romania. Stiam despre Stefanel ca e cam primul brand international important intrat pe plan local. Avantajul lor a fost ca au intrat direct in piata, cu magazinele lor, nu prin franciza. Eram in concediu de maternitate si am fost contactata de o companie de head-hunting. Mi-au mentionat numele brandului de la prima discutie telefonica, ceva neobisnuit ca procedura. M-a captivat proiectul acesta din primul moment”, isi aminteste Cornelia Nicolae.

Am reusit sa tin brandul la acelasi nivel cu cel din momentul in care l-am preluat

Dupa 2-3 interviuri cu firma de head-hunting si inca unul cu Carlo Stefanel, fiul proprietarilor afacerii si cel care se ocupa de business-ul din Romania la momentul respectiv, Cornelia Nicolae bifa functia de retail manager in cadrul producatorului italian. Se intampla in 2010, o perioada tumultoasa pentru retailul local. La scurt timp devenea country manager pentru Stefanel Romania, o afacere pe care “a crescut-o” pana la circa sase milioane de euro, 13 magazine (inclusiv outlet-ul) si aproape 80 de angajati.

Cornelia Nicolae, alaturi de Carlo Stefanel

“Pentru mine nu sunt importante aceste functii, nu ma raportez la ele. Fac parte dintr-o echipa, am o relatie deschisa, umana cu angajatii mei. Sunt o persoana normala. Titulaturile nu isi prea au locul in viata mea. Nu sunt dura, stiu sa ma impun insa, mi-am castigat respectul oamenilor. In toti anii acestia am reusit sa tin brandul la acelasi nivel cu cel din momentul in care l-am preluat, medium spre high. Sunt un manager orientat catre angajati, lucrez foarte bine in echipa, intotdeauna este vorba despre noi nu despre mine. Intotdeauna in e-mail-urile pe care le trimit in Italia zic <<noi am facut, noi ne-am gandit>>. Nu pun presiune negativa pe ei. Avem o rotatie de personal foarte redusa, sunt oameni care lucreaza in aceasta companie de mai mult de 10 ani”, explica Nicolae.

Se simte atat de “confortabil” in aceasta companie incat nu o tenteaza o cariera in antreprenoriat sau corporatie. “Nu m-am pus niciodata in postura de antreprenor si nici intr-o corporatie nu ma vad. Nu cred ca as putea sa fiu un pion intr-o mare de oameni, unde totul este subiectiv. Aici am destul de multa libertate de decizie, nu sunt restransa de proceduri. Nu am curajul sa ma aventurez in antreprenoriat, piata nu este atat de deschisa. Trebuie sa vii si cu ceva unic pe piata, care sa iti asigure stabilitate. Nu as schimba nimic la traseul meu profesional, mi se potriveste ca o manusa domeniul meu”, crede Cornelia Nicolae.

Programul sau zilnic este unul atipic. Chiar daca, de regula, incepe in jur de ora 8 dimineata finalul zilei o poate surprinde fie in Italia, fie intr-un oras in care Stefanel are magazine sau intentioneaza sa se extinda. Incearca insa, pe cat posibil, sa fie acasa, alaturi de familie, locul in care isi gaseste echilibrul. Pe langa timpul petrecut impreuna cu familia, managerul Stefanel se relaxseaza citind sau calatorind. “In ultima perioada am abandonat Facebook si m-am apucat sa citesc. Acum citesc Plansul lui Nietzsche, de Irvin Yalom”, spune Nicolae.

Flagshipstore-ul Stefanel din Piata Romana

Chiar daca in 2016 nu sunt bugetate noi deschideri de magazine acest lucru nu inseamna un program mai lejer pentru managerul Stefanel, ci, din contra, o provocare pentru cresterea business-ului cu un procent de doua cifre. “Anul trecut am avut 3 deschideri si 2 relocari. Anul acesta vrem sa crestem magazinele pe care le avem. Pentru Bucuresti suntem acoperiti, aici avem sapte magazine. Sunt orase care se bat la egalitate cu Bucurestiul”, declara Cornelia Nicolae, care spera intr-o “revitalizare” a comertului stradal, abandonat in favoarea centrelor comerciale.

Principalele artere comerciale din Bucuresti arata dezolant

“In industria de retail ar trebui schimbata legislatia. Intreaga atentie s-a concentrat spre marile lanturi de retail si noi suntem putin abandonati. As vrea mai multa competitie, mai multe branduri care sa intre direct si nu in franciza. In Bucuresti, capitala tarii, arterele comerciale principale sunt pe jumatate goale. Calea Victoriei sau Calea Dorobantilor mai au branduri de lux, insa o mare parte din spatii sunt goale, arata dezolant”, completeaza Nicolae.

Romania este a cincea piata ca importanta pentru imperiul Stefanel, prezent in 31 de tari cu peste 360 de magazine.

Wall-Street.ro a lansat proiectul "Femei in business", in cadrul caruia va prezentam povestile celor mai puternice femei din mediul de business romanesc, care conduc afaceri de succes sau detin pozitii cheie in companii importante.