“In august si septembrie facem in jur de 30-35% din rulajul de papetarie pe un an. Anul trecut am avut o crestere de 20% a vanzarilor fata de 2013 pentru ca am fost ajutati foarte mult de licentele in voga Frozen (Regatul de gheata) si Violeta. Anul acesta avem o crestere de 15-20%. Licenta Minions ajuta, dar nu este la fel de puternica ca Frozen sau Violeta. Insa am observat ca parintii s-au orientat catre produse mai bune. De exemplu, daca in urma cu cativa doi-trei ani dadeau in medie 100 de lei pe un ghiozdan, anul acesta s-au orientat catre produse de 200-250 de lei, ajutati si de un program de tip <<rabla>> prin care primeau o reducere atunci cand veneau cu ghiozdanul vechi”.

Varful de vanzari este in saptamana dinainte de 15 septembrie. Pe de alta parte, in zona de nord a Capitalei, vanzarile au fost mai mari in august decat in septembrie datorita scolilor private care incep noul an in august.

De asemenea, in Bucuresti, cartea inseamna in jur de 20% din vanzarile Diverta, in timp ce in tara procentul este de 40%. Restul vanzarilor inseamna jucarii, produse de papetarie.

Diverta este un business cu o cifra de afaceri de circa 10 milioane de euro si marja de profit in jurul a 5-6%. Pentru retailerul de carte si jucarii lucreaza in jur de 200 de persoane, dintre care 25 in zona administrativa si restul in cele 24 de librarii.

Principalii concurenti ai Diverta sunt librariile Carturesti, Librarium si Humanitas.