Taxele reprezinta in medie 52% din costul pretului benzinei si 48% din costul pretului motorinei in Romania, spre deosebire de media la nivel mondial de 50% si respectiv 44%, conform unui studiu realizat de UHY, o retea internationala de experti in contabilitate si consultanta.

Companiile din Romania platesc astfel taxe cu 4% mai mari decat media la nivel mondial, exprimate ca procent din pretul combustibilului, lucru ce genereaza un dezavantaj major pentru acestea si are potentialul de a incetini cresterea economica, mentioneaza consultantii.

In Marea Britanie, tara cu cele mai mari taxe in studiul UHY, taxele urca pana la 60% din costul pentru motorina, in vreme ce in Germania aceasta valoare este de 53% din cost.

Cu toate acestea, UHY puncteaza faptul ca in septembrie 2018, Ministerul de Finante al Romaniei a propus posibilitatea eliminarii supra-accizei la combustibil. In septembrie 2017, Guvernul a majorat acciza pentru combustibili, insa aceasta masura a generat venituri mai mici decat se estima.

“Taxele mari la carburanti afecteaza aproape toate intreprinderile si, in cele din urma, pot impiedica cresterea economica in Romania. Propunerea lui Eugen Teodorovici de a elimina supra-acciza la combustibili ar putea fi utila pentru companiile din Romania. Asa cum arata si studiul nostru, acestea deja platesc in medie costuri mai mari sub forma de taxe din pretul carburantilor comparativ cu majoritatea concurentilor lor internationali”, mentioneaza Camelia Dobre, managing partner in cadrul firmei membre UHY.

In numeroase economii majore din Europa, taxele reprezinta proportii semnificativ mai reduse din pretul pentru motorina si benzina.

Cat costa sa faci plinul in Romania fata de alte tari

Taxe mai mari la carburanti inseamna ca pentru a umple rezervorul unei autodube Ford Transit (80 litri) cu benzina in Europa – exemplu elocvent de cheltuieli specifice unei firme – se cheltuiesc 135 de dolari in medie si 109 dolari in Romania, comparativ cu 111 dolari, reprezentand media la nivel global.

UHY explica faptul ca nivelul ridicat al accizelor si taxelor pentru carburanti in Europa este factorul principal care contribuie la preturile ridicate ale benzinei, motorinei si gazului petrolier lichefiat.

Costul unui rezervor plin al unei autodube Ford Transit cu motorina este cu 24% mai mare in medie in tarile din Europa si cu 9% mai mare in Romania. Avand in vedere ca motorina este carburantul utilizat de majoritatea vehiculelor comerciale, aceasta povara apasatoare este purtata in principal de intreprinderi.

De asemenea, pretul gazului petrolier lichefiat (GPL) este mai scump cu 2% in Europa si 6% in Romania, o alternativa mai ecologica la motorina sau benzina.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri