Mercedes-Benz Clasa G, cunoscut si sub numele de G-Class, sau neoficial "G-heu" sau "G-helik", este unul dintre cele mai iconice SUV-uri din lume. In cei 40 de ani de productie, modelul nu a fost modificat prea mult la exterior desi a trecut prin mai multe update-uri, iar a doua generatie, lansata anul trecut, bineinteles ca, a pastrat ADN-ul modelului fabricat in 1979.

SUV-ul german este inconfundabil. Are o forma patratoasa, un parbriz aproape drept, doua faruri mari si rotunde cu design vechi, dar cu LED Multibeam, o garda la sol foarte inalta (24 cm) si roata de rezerva amplasata pe usa spate. Impreuna, toate aceste elemente ii dau o infatisare de SUV construit special pentru a se descurca in cele mai grele conditii de off-road, doar ca acesta este in acelasi timp si un rival pentru modelele rapide de sosea, avand si o versiune AMG, care accelereaza pana la 100 km/h in 4,5 secunde. Pare o masina simpla, dar pe atat de simpla pe cat pare, pe atat de complexa este in realitate.

Desi este inalt, G-ul are 1,97 metri, iar suspensia pare mai mult confortabila decat rigida, SUV-ul se lipeste ca un magnet de sosea cand accelerezi puternic. Si in viraje sta foarte bine chiar daca are o garda mare la sol. La o apasare usoara a pedalei de acceleratie, masina se transforma intr-una sport care te lipeste de scaun. Indiferent de viteza, in momentul in care SUV-ul da in gropi sau se inclina stanga dreapta, motorasele electrice din lateralele scaunelor vin sa te sustina la miscarile laterale.

Spre deosebire de predecesorul sau, noul G a crescut cu o latime de 121 milimetri si o lungime de 53 de milimetri si are acum o distanta mai mare de 6 milimetri fata de sol. Modificarile tehnice sunt semnificative, spre exemplu, puntea fata are acum o suspensie independenta in locul unei axe rigide.

Interiorul este o combinatie intre trecut si viitor si arata senzational. Bordul este mic si drept, asa cum arata pe masini in urma cu zeci de ani, avand o distanta de doar o palma pana la parbriz. Doar ca acum, bordul a primit doua ecrane LCD de 12 inchi, unul pentru sistemul de instrumente, iar altul pentru infotainment si niste guri de ventilatie cu un design futurist, asemeni modelului Clasa S. Tableta amplasata central are un meniu stufos si poate fi controlata de un joystick amplasat pe consola centrala.

Mercedes a adaugat pe lista de optiuni Apple Carplay si Android Auto. Alte optiuni includ un sunet surround 360 de grade, o oglinda retrovizoare fara cadru si un sistem de sunet surround Burmester.

Prima data cand te apropii de noul Clasa G ii observi simplitatea, aripile, capota, portierele drepte, apoi cand privesti pe geam in interior remarci ca este o masina scumpa cu tehnologii moderne.

Printre noile sisteme pe care le-a primit noul G sunt sistemul de franare automata in caz de urgenta, monitorizarea unghiului mort, recunoasterea semnelor de circulatie, asistentul impotriva rasturnarii si un sistem care mentine banda de rulare.

Provocarea vine cand vrei sa deschizi portiera si vezi ca nu poti, pentru ca manerul este fix, nu culiseaza, sistemul fiind cel din anii "90. Pentru deschiderea portierei trebuie sa apesi pe butonul yalei.

Bineinteles, sunetul mecanic al inchiderii/deschiderii portierelor, din anii de demult, s-a pastrat si la noul Clasa G. Si zgomotul facut de inchiderea centralizata este ca pe vremuri, rasunator, unic.

Propulsoare si consum Mercedes-Benz Clasa G

Motorizarile sunt putine, dar puternice incat le ofere senzatii tari soferilor care platesc 100.000 de euro pe acest SUV.

Propulsorul diesel (G350 d) este un 3 litri diesel de 210 CP, care duce pana la 100 de km/h SUV-ul de 2,4 tone in 7,4 secunde. Motorizarile pe benzina sunt ceva mai puternice. G500 vine cu un propulsor de 4 litri 422 CP, care accelereaza in 5,9 secunde, iar G63 AMG vine cu un 4 litri 585 CP, care accelereaza in 4,5 secunde.

Dintre cele trei, G500 a fost varianta de test drive. Acesta vine cu un motor pe benzina de 4 litri 422 CP cu un sunet senzational inca de la pornire. Indiferent cum conduci, propulsorul te lasa sa ii auzi vibratiile de V8 gata de sprint spre 100 km/h, ajutat de cutia de viteze cu 9 trepte.

Consumul nu pare extraordinar de mare pentru ca SUV-ul are un rezervor de 100 de litri, deci are o autonomie ca orice alta masina, de circa 600-700 km.

In oras, in weekend, am reusit sa am un consum de 17 litri la suta, in timp ce in cursul saptamanii consumul a fost de 24-25 de litri la 100 de km.

In extraurban, SUV-ul masiv, fara o forma prea aerodinamica, are un consum influentat foarte tare de puterea vantului. In drum spre Poiana Brasov, vantul din fata i-a adus SUV-ului un consum de 9,4 litri la o viteza de 70 km/h si de 14-15 litri la o viteza de 100 km/h.

Pe drumul de intoarcere de la Sinaia spre Bucuresti, consumul a fost de 8,5 litri, la viteze de 70-100 km/h. Teoretic acesta este cel mai mic consum pe care il poate avea acest motor V8 de 422 CP.

Prin Bucuresti, plecarile de la semafor sunt rapide, putin cam smucite, esti luat mereu prin surprindere de agilitatea G-ului.

La drum lung este o placere sa privesti de sus traficul, este o imagine ca de cinema. In fata G-ului toate masinile par mici, pana si SUV-urile arata precum un break cand le privesti de sus.

In off-road, garda la sol inalta il ajuta sa traverseze un vad cu apa cu o adancime de 70 cm. SUV-ul are un unghi de atac de 31 de grade si un unghi de degajare de 30 de grade. Trei diferentiale impreuna cu sistemul Low Range il pot face de neoprit indiferent de terenul abordat.

Preturi Mercedes-Benz Clasa G

G500 are un pret de pornire de 109.200 euro cu TVA. Exemplarul de test a avut dotari in plus, care au crescut pretul la peste 135.000 euro cu TVA. G350 d costa de la 97.000 euro cu TVA, in timp ce G63 AMG are un pret de 150.400 euro cu TVA.

Modelul Mercedes-Benz Clasa G este fabricat in Austria la Graz, in Algeria la Tiaret si in Grecia la Thessaloniki. Mai multe informatii despre noul Mercedes-Benz Clasa G gasiti aici.

Date tehnice Mercedes-Benz Clasa G 4.0 Benzina Biturbo (G500) 422CP

Motor: 3982 cmc benzina
Transmisie automata cu 9 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 422 / 5250
Cuplu maxim Nm (rpm) 610 (2000)
Viteza maxima (km/h) 210
Acceleratie (0-100km/h) 5,9
Consum mixt (l/100 km): 11,8
Capacitate rezervor: 100 litri
Volum portbagaj litri: 454
Lungime: 4,72 metri
Latime: 1,87 metri
Inaltime: 1,96 metri
Emisii CO2 g/km: 269 g/km
Masa proprie (kg) 2.429

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri