Înmatriculările de autoturisme noi în Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, au scăzut cu 35% în octombrie, la aproximativ 179.000 de vehicule, deoarece deficitul de cipuri continuă să afecteze producţia, au declarat miercuri, pentru Reuters, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

"Cerere există, dar industria nu face faţă cu aprovizionarea, din cauza întârzierilor în producţia de componente auto care necesită semiconductori", susţin sursele.

În ultimele luni, producătorii auto au redus sau au oprit producţia din cauza lipsei cipurilor pentru industria auto, ceea ce i-a determinat pe unii consumatori să achiziţioneze maşini second hand.

În ultimele luni înmatriculările de autoturisme noi în Germania scăzuseră, deja, cu peste 20%, dar nu atât de sever ca în octombrie

Recent, Asociaţia Industriei Auto din Germania (VDA) a înrăutăţit la 3% estimările pentru 2021 privind creşterea vânzărilor de maşini în cea mai mare economie europeană, de la 8%, din cauza dificultăţilor de producţie cauzate de deficitul de semiconductori.

Anul acesta, pe piaţa germană ar urma să fie vândute 3,15 milioane de vehicule, a previzionat VDA, care a cerut autorităţilor să majoreze investiţiile în puncte de reîncărcare pentru maşinile electrice.

În 2020, au fost înmatriculate 2,92 milioane de autoturisme noi în Germania, un declin de 19% comparativ cu 2019, iar producţia de autovehicule a coborât la 3,5 milioane unităţi, cel mai scăzut nivel din ultimii 45 de ani, conform datelor VDA.

Industria auto din Germania, printre care se regăsesc mărci puternice precum Volkswagen, Daimler şi BMW, este responsabilă pentru aproximativ 5% din PIB şi peste 800.000 de locuri de muncă în cea mai mare economie a Europei.

Retail jobs

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri