Un nou studiu realizat de carVertical printre cumpărătorii de mașini la mâna a doua din România și alte șapte țări a scos în evidență că majoritatea conaționalilor care-și caută o mașină rulată pe portaluri și site-uri de anunturi online, în timp ce aproape 20% dintre șoferi își cumpără mașinile de la societăți private sau din parcuri auto. Concret, 6 din 10 clienți de mașini second-hand aleg una dintre aceste două opțiuni.

Conform studiului celor de la carVertical, 39,8% dintre cei care caută o mașină rulată folosesc internetul pentru a descoperi modelul dorit. Doar 12,7% dintre șoferii din România își iau vehiculele direct de la reprezentanțe autorizate, iar pe baza acestei informații realizatorii studiului au tras concluzia că șoferii doresc să economisească bani deoarece prețurile de la reprezentanțe sunt de obicei mai mari decât pe piața online.

Conform carVertical, dealerii oferă cumpărătorilor mai multă transparență deoarece verifică în detaliu toate mașinile din stocul propriu și oferă adesea o garanție la vânzare. În schimb, riscurile de a cumpăra un vehicul în stare proastă de la vânzători privați sau de la dealeri neautorizați sunt mult mai mari.

Foto via Newspress.co.uk

„De asemenea, am observat că 22,1% dintre cumpărătorii de mașini din România cumpără vehicule de la prieteni sau rude. Nici o altă țară analizată nu are o pondere atât de mare de șoferi care speră să-și cumpere un vehicul de la rude. Acest lucru arată că oamenii tind să caute modalități de a reduce riscul de a se antama la o afacere riscantă” - explică domnul Matas Buzelis, directorul departamentului de comunicații al carVertical.

Șoferii români tind să cumpere considerabil mai puține vehicule de la reprezentanțele autorizate (12,7%) decât majoritatea cumpărătorilor străini de mașini second hand (28,2%). Singurele țări cu o piață mai mică a dealerilor autorizați sunt Republica Cehă (12,6%) și Polonia (9,7%), în timp ce în Marea Britanie mai mult de fiecare a doua mașină (55,7%) este achiziționată de la un vânzător autorizat.

Cum se informează persoanele care caută mașini second hand

Când li s-a cerut să numească cei mai importanți factori care determină dacă ar trebui sau nu să cumpere un anumit vehicul, 24,1% dintre respondenții din România au ales test drive-ul. De asemenea, aproape un sfert dintre români (23,7%) se consultă cu membri familiei sau cu prieteni referitor la achiziția unui vehicul, iar 11% au spus că citesc recenzii online înainte de cumpărare.

Foto via Newspress.co.uk

Românii, cehii, maghiarii și șoferii din Polonia se numără printre persoanele la care consultarea prietenilor și a membrilor familiei este cea mai frecventă. Francezii, spaniolii și italienii sunt de cealaltă parte a spectrului.

18,5% dintre cumpărătorii de mașini din România au numit verificarea online a istoricului unui vehicul drept un instrument important pentru luarea unei deciziile de cumpărare. Totuși, numărul poate sugera faptul că nu toți șoferii din România știu despre importanța verificărilor istorice și cât de ușor este să cazi victima escrocheriilor din piața second hand - mai ales când vine vorba de alegerea unei mașini importate.

Pentru mulți clienți seria de șasiu este un detaliu necunoscut la achiziția unei mașini la mâna a doua

75,9% dintre cumpărătorii de mașini second hand din România au verificat istoricul unui vehicul online înainte de a cumpăra, deși o pondere considerabil mai mică de șoferi consideră istoricul drept unul dintre cei mai importanți factori de decizie pentru cumpărarea de mașini.

Foto via Newspress.co.uk

Cumpărătorii din Franța și Italia sunt cei care verifică cel mai rar istoricul unei mașini online. Cea mai mare pondere a cumpărătorilor care au verificat trecutul unei mașini a fost în Ungaria, Marea Britanie și Polonia.

„Ceea ce ne-a surprins este faptul că doar 45% din audiență știe ce este ”VIN”. Acest lucru ilustrează cât de creduli sunt cumpărătorii de mașini și arată importanța unei verificări VIN pentru a obține toate informațiile disponibile despre un anumit vehicul,” - explică Buzelis. 58% dintre cumpărătorii care au verificat istoricul unei mașini pe care doreau să o achiziționeze au făcut-o înainte de drive test. Acest lucru le economisește timp, deoarece unele modele pot avea un istoric prost și nu are rost să le mai vezi personal.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri