Mașinile electrice se înmulțesc pe zi ce trece, iar asta înseamnă că avem date tot mai multe și cu privire la situațiile în care șoferii de EV-uri au nevoie de o platformă și apelează la firme de specialitate. Deși poate părea surprinzător, cel mai adesea, un EV rămâne în drum dintr-un motiv foarte banal care nu are legătură cu tehnologia de ultimă generație de la bord, conform unei companii de profil.

Automobilele pe baterii sunt văzute drept viitorul mobilității, dar nici acestea nu sunt scutite de unele probleme care le dau bătăi de cap șoferilor încă de la începuturile automobilului. Astfel, un EV rămâne cel mai adesea la marginea drumului nu din cauza că s-a stricata motorul electric sau pentru că s-a descărcat în mod neașteptat bateria, ci din cauza unei pene de cauciuc.

„Datele noastre arată că 29% din toate apelurile pe care le primim de la proprietarii de electrice sunt provocate de o pană la unul dintre cauciucuri”, Lee Puffett, Managing Director al Start Rescue, companie britanică specializată din domeniul tractărilor și asistenției rutiere. „Situația este similară și în cazul mașinilor diesel și pe benzină de dată recentă, deoarece multe modele noi nu sunt echipate cu roți de rezervă de dragul economiei de spațiu, greutate și pentru a reduce emisiile”, a adăugat acesta, în contextul în care o gaură mai mare într-o anvelopă nu poate fi remediată cu soluțiile de urgență pe bază de spumă.

Nu autonomia le dă bătăi de cap șoferilor de EV-uri. Sursă foto: Start Rescue

Conform statisticii Start Rescue, așa-numita anxietate legată de autonomie este de domeniul trecutului și nu reprezintă o problemă care este semnalată des de către cei care au nevoie de asistență rutieră. În schimb, mulți posesori de EV-uri tind să uite că mașina lor pe baterii este echipată și cu o baterie clasică de 12 volți care ține în viață bordul și toată electronica, la fel ca-n cazul unui automobil cu motor cu ardere internă.

Chiar și așa, EV-urilor nu le moare bateria atât de des ca unor mașini pe benzină sau diesel. Mai puțin de 24% dintre toate apelurile primite de Start Rescue de la posesori de EV-uri vin de la persoane cărora le-a murit bateria, în comparație cu aproape 30% în cazul șoferilor de benzinare sau mașini pe motorină. O utilizare obișnuită a mașinii ține la distanță riscul unei baterii care nu mai funcționează, ceea ce este important deoarece sistemul de închidere centralizată și cel de start-stop se alimentează de la bateria de 12 volți, nu de la pachetul de baterii din podea care asigură autonomia vehiculului în mers.

Mașinile electrice, mai greu de reparat la marginea drumului

O mașină cu ICE este mai ușor de reparat dacă se strică la marginea drumului. „Sunt de două ori mai multe cazurile în care reușim să efectuăm o reparație pe loc, la marginea drumului, pe o mașină cu motor termic decât în cazul EV-urilo”, a spus Puffett care dă vina pe nivelul de complexitate ridicat al mașinilor electrice (deși au componente mai puține).

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri