La un deceniu de la lansarea primei generații, Porsche dezvăluie generația a doua a SUV-ului său de dimensiuni mai mici cu care reconfirmă că nu îi este frică să-și electrifice gama de modele. Noul Macan are o baterie de 100 kWh care oferă o autonomie de peste 600 de kilometri, similară cu cea a rivalului direct BMW iX.

Designerii Porsche declarau recent că s-au muncit să păstreze stilul „clasic Porsche” și pe noul Macan, aplicând o logică evoluționistă pentru baby-SUV-ul 100% electric al mărcii din Stuttgart. Rezultatul este o mașină care, cel mai probabil, a fost creionată cu gândul la piața asiatică. Aripile umflate inspiră dinamism, pronunțat de-altfel de gurile laterale ce marchează limitele părții frontale. Farurile sunt, prin comparație, destul de mici, fiecare cu patru linii de LED-uri compactate pentru a aminti de farurile modelelor de competiție.

În spate, lucrurile sunt chiar mai anoste, căci Porsche știe că face încă din anii '80 mașini cu „light bar” în partea posterioară. Acum, odată cu trendul LED-urilor ce domină întreg spatele mașinii, elementul de design al germanilor vine mănușă pe ce este la modă, iar Macan nu poate să aibă un alt layout al globurilor optice din spate. Există și un eleron cu poziționare adaptivă ce reduce Cx-ul la doar 0,25, deși mașina pare masivă și relativ butucănoasă, cel puțin din față.

Care sunt performanțele noului Porsche Macan

Porsche Macan este construit pe platforma PPE (Premium Platform Electric) folosită și de Audi Q6 e-tron, un alt rival pe lângă BMW-ul iX fiind Mercedes-Benz EQE SUV. Cu bateria de 100 kWh, Macan reușește să străbată 613 kilometri între opririle la stația de încărcare. Primele două versiuni disponibile se vor numi - doar de dragul tradiției mărcii - Macan 4 și macan Turbo. Ambele au câte două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, dar performanțele diferă. Macan 4 are 402 cai putere și atinge 100 km/h cu start de pe loc în 5,1 secunde. Prin comparație, Macan Turbo are nevoie de doar 3,3 secunde pentru a îndeplini aceeași sarcină grație celor 620 de cai putere disponibili. Sistemul electric se bazează pe o arhitectură de 800v.

Cum noul Macan nu mai are un tunel de transmisie sau alte elemente specifice mașinilor ICE, platforma electrică a permis coborârea postului de condus cu 28 de milimetri pentru a oferi o experiență mai apropiată de cea pe care o ai când conduci o mașină mică. Porsche a declarat că vrea să ofere „cea mai sportivă alternativă din segment”, Jorg Kerner, responsabil pentru modelul Macan, spunând că mașina nu a fost proiectată doar pentru a satisface nevoia de electrificare: „Am creat noul Macan în așa fel încât să respecte ingredientele tipice ale modelului”, a spus acesta.

SUV-ul este acum mai mare (4,78 metri față de 4,72 metri în trecut), dar accelerează și virează mai bine decât vechiul model. Înălțimea este practic aceeași, dar generația a doua este puțin mai lată (1,94 metri față de 1,92 metri). Asta se traduce și printr-un portbagaj mai încăpător (540 de litri în comparație cu 488 litri anterior), pe lângă cei 84 de litri din spațiul de depozitare frontal.

În interior, bordul este dominat de ecranul central de infotainment cu o diagonală de 10,9 inci, software-ul care rulează fiind de generație 1,2. Cariad a avut probleme când dezvolta acest sistem, motiv pentru care lansarea lui Macan a fost mutată anul acesta. Instrumentarul de bord digital este de 12,6 inci, iar clienții pot opta pentru un alt ecran de 10,9 inci pentru pasagerul din dreapta. Acest ecran are o tehnologie care-i permite să fie operat de pasager fără ca șoferul să fie distras de la drum.

Infotainmentul se bazează pe Android Automotive OS cu comenzi vocale. De asemenea, Porsche echipează Macan cu o serie de sisteme de protecție active ADAS cum ar fi senzorii care monitorizează atenția șoferului și îi urmăresc privirea. Echipamentul permite capacități de conducere autonomă până la nivelul 3 (în anumite condiții). Mai multe versiuni vor apărea ulterior, iar cele deja anunțate vor fi livrate începând cu a doua jumătate a anului.

Prețul de pornire pentru Macan este de 83.993 euro în Germania, în timp ce Macan Turbo pleacă de la 114.576 euro. Prin comparație, actualul Macan costă în România 73.260 euro în varianta de bază cu motor termic. Trebuie spus și că, în Germania, Taycanul este mai scump (preț de pornire de 93.139 euro; la noi costă 98.689 euro). Este interesant de menționat că a doua generație a lui Macan va fi, în cele din urmă, disponibilă și cu motoare cu combustie internă, dar nu în Uniunea Europeană. Ele vor fi vândute doar în Statele Unite, Asia și Marea Britanie, din cauza reglementărilor mai stricte pe emisii din UE.

Sursa foto: Porsche

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri