Porsche a dezvăluit un model special cu ocazia Rennsport Reunion 7, eveniment dedicat brandului german ce are loc în aceste zile în California. Denumit 911 GT3 R Rennsport, noul Porsche ascunde tehnologie din lumea curselor, 611 cai putere și nu poate fi înmatriculat. Oficialii Porsche au anunțat că doar 77 de unități vor fi produse, iar prețul de achiziție va fi la nivelul unui Bugatti: 1,046 milioane de dolari.

Porsche continuă să-și facă diverse cadouri în anul în care celebrează 75 de ani de la lansarea primului său model. În 2023 sunt marcați și 60 de ani de la introducerea lui 911, iar un nou model sportiv care poartă această titulatură a fost dezvăluit la Laguna Seca. Locația nu a fost aleasă la întâmplare deoarece noul 911 GT3 R Rennsport este un model de circuit, iar Laguna Seca găzduiește cea de-a șaptea ediție a Rennsport Reunion, evenimenet dedicat iubitorilor mărcii care are loc o dată la câțiva ani.

Cu un motor împrumutat de la modelul de GT3 care concurează pe toate meridianele, acest 911 este dezvoltat să utilizeze combustibil E25 pentru a produce 611 cai putere din 4,2 litri aspirați. Motorul se turează până la 9.400 rpm, iar Porsche susține că pistoanele și axele cu came sunt noi. Ca o comparație, un 911 (992) GT3 RS dezvoltă 518 cai putere și 463,7 Nm, reușind o accelerație de la 0 la 100 km/h în 3 secunde. GT3 Rennsport (stilizat cu „r” mic) este chiar mai rapid.

O cutie secvențială cu șase rapoarte trimite puterea doar către puntea spate și pachetul aerodinamic agresiv este dominat de eleronul spate. Cu o formă inspirată din ceea ce s-a văzut pe modelul 935 din anii '70, aripa deportantă apasă posteriorul cu multe guri de aer al lui GT3 R Rennsport care vine cu aripi lățite la ambele capete și o bară față de asemenea cu multe deschideri.

Jantele sunt (doar) de 18 inci, dar vin cu piuliță unică și sunt încălțate cu pneuri Michelin speciale. Setup-ul standard este realizat la fabrică, în Zuffenhausen, componentele pentru suspensie fiind și ele culese de pe GT3-ul de competiție (911 GT3 R de specificație GT3, care va merge și la Le Mans 24h de la anul). Porsche spune că doar capota și plafonul sunt împărțite fără modificări cu GT3 R, iar restul componentelor au fost dezvoltate special. Nu există oglinzi laterale, pilotul/șoferul fiind obligat să se bazeze pe fluxul de imagini live de pe camerele din interior.

În total, noul 911 GT3 R Rennsport va fi oferit în doar șapte variante de culori, cu trei opțiuni de pachete optice. Acestea se referă la combinația de culori care este inspirată din scheme de competiție din trecut. Porsche nu a copiat efectiv vreun livery clasic - fie că vorbim de Martini, Rothmans, Gulf sau Mobil 1 - dar tonurile cunoscute se observă. Cum spuneam, doar 77 de unități vor fi produse și multe din ele sunt, probabil, deja rezervate, așa cum se întâmplă în cazul oricărei ediții speciale Porsche.

Sursa foto: Porsche

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri