Cea de-a treia generație a berlinei turtite de la Porsche este aici. Păstrând proporțiile unui coupe alungit, Panamera se apropie tot mai mult de Taycan grație unui interior sci-fi cu trei ecrane, dar și patru versiuni diferite cu tehnologie E-Hybrid. Cea mai mare schimbare vizuală se vede în față, Porsche adoptând un fel de „bot de rață” pentru grila centrală ce hrănește aer către un motor ce poate dezvolta până la 670 de cai putere.

Porsche continuă să străpungă linia de demarcație dintre berline și coupe-uri cu o nouă Panamera, la aproape 15 ani de la lansarea modelului original, în 2009. Deși pare a fi un facelift, vorbim de o Panamera complet nouă, cu guri mari de aerisire în față, faruri și ele mai generoase și un posterior inspirat din generația 992 a lui 911. Farurile au în continuare tehnologie LED Matrix, dar se așează pe niște aripi care plonjează mai pronunțat spre în față, sentimentul fiind amplificat de adânciturile din capotă.

Constructorul german a redesenat linia plafonului, eliminând din forma de țestoasă din trecut în schimbul unui design puțin angular. Geamurile din spate nu au ramă, iar bara spate este proeminentă, stând sub un stop dintr-o singură bucată cu tehnologie LED, specific Porsche. Printre culorile noi se numără și combinațiile oferite special de Porsche Exclusive Manufaktur. Pentru a demonstra posibilitățile (aproape) nelimitate de personalizare, Porsche a prezentat o Panamera Turbo cu o vopsea în două tonuri, cu detalii poleite cu aur.

Jantele pot ajunge până la un diametru de 21 de inci, acestea din urmă împrumutând un design familiar de pe 911 GT3. În timp ce eleronul ce se deschide în două trepte este standard, versiunile puternice Turbo E-Hybrid sunt echipate cu guri de aer suplimentare în bara spate, dar și un splitter vopsit în culoarea caroseriei. De asemenea, gama Turbo primește o culoare specială, gri Turbonite, care vine la pachet cu sigle speciale.

Pe lângă toate aceste modificări, Panamera nu a crescut în dimensiuni. Lungimea este în continuare de 5,05 metri cu o lățime de 1,98 metri și o înălțime de 1,42 metri. Pentru pedanți, însă, putem spune că Porsche a adăugat 0,1 inch (3 milimetri) la lungime. Altfel, mai multe surprize se ascund sub caroserie și, respectiv, în habitaclu.

Porsche Panamera aduce un interior plin cu ecrane și suspensie inteligentă

Habitaclul este, cum spuneam, dominat de un setup format din trei ecrane. Instrumentarul de bord este înlocuit cu un ecran curbat de 12,6 inci în spatele volanului, consola centrală fiind dominată de un alt ecran tactil, în timp ce pentru pasageri poate fi scos de pe lista de opționale un ecran de 10,9 inci pentru pasageri. Nu mai există un selector pentru viteze pe consolă, ci doar un buton multi-modal stil Manetino pe volan. Ceasul, parte a Chrono Package, tronează în continuare pe bord.

Telefonul poate fi încărcat într-un comportament special care oferă o temperatură controlată și încărcare prin inducție. Planșa de bord a primit câteva modificări, inclusiv la forma gurilor de ventilație. În plus, sistemul Porsche InnoDrive a fost îmbunătățit și oferă posibilități mai multe de rulaj autonom, inclusiv sisteme active de siguranță ca Remote ParkAssist ce poate fi operat din aplicația de pe smartphone.

Ca urmare a cererii mari pe care Porsche a observat-o pentru modelele hibridizate E-Hybrid, noua Panamera este oferită cu patru astfel de variante. Avem, însă, informații doar despre Panamera Turbo E-Hybrid care ascunde un motor V8 twin-turbo de 4,0 litri ce se combină cu un singur motor electric pus la pachet cu transmisia PDK cu opt rapoarte. Bateria sistemului hibrid este acum de 25,9 kWh, iar puterea totală este de 670 de cai putere dintre care 187 cai putere vin de la motorul electric.

Deși mașina rămâne grea, Porsche garantează o viteză de top de 314 km/h și o accelerație de la 0 la 97 km/h (60 mph) în doar trei secunde. Nu știm care vor fi cifrele de bătaie ale altor modele, dar generația a doua a fost oferită în varianta Turbo S-E-Hybrid cu 729 de cai ptuere, deci ne putem aștepta la cifre similare în viitor. Pentru cei care nu vor putere hibridă există modelele Panamera și Panamera 4 (pentru început). Ambele sunt echipate cu o versiune îmbunătățită a agregatului V6 de 2,9 litri ce dezvoltă 348 de cai putere și 499 Nm.

Cu 23 de cai putere și 50 Nm în plus față de vechea generație, Panamera standard cu tracțiune spate ajunge la 97 km/h cu start de pe loc în doar cinci secunde, iar Panamera 4 reduce acest timp cu 0,3 secunde. Lista de opționale este îmbogățită și cu o suspensie adaptivă inteligentă care modifică în timp real rigiditatea amortizoarelor și răspunsul llor peste denivelăr și pe viraje. Denumită Active Ride, aceasta include un sistem hidraulic și o pernă de aer pentru a permite schimbarea gărzii la sol în timpul mersului.

În cea mai confortabilă setare, suspensia se ridică cu până la 5,5 centimetri, dar pentru condus dinamic mașina poate fi pusă (aproape) pe „burtă”. Porsche a prezentat și o listă de prețuri, dar doar pentru anumite piețe. În Statele Unite, de pildă, o Panamera începe de 99.900 dolari, iar Panamera 4 costă deja 106.900 dolari. Toate versiunile noii generații vor fi asamblate la uzina Porsche din Leipzig, nu în Zuffenhausen.

Sursa foto: Porsche

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri