Producătorii de anvelope din mai multe state europene, inclusiv Continental AG, au fost vizaţi de inspecţii inopinate efectuate de Comisia Europeană, care este îngrijorată de posibilitatea ca aceştia să se fi înţeles între ei pentru a stabili preţurile, încălcând regulile europene din domeniul concurenţei.

”Produsele vizate de inspecţii sunt noi anvelope pentru autoturisme de pasageri, autoutilitare, camioane şi autobuze vândute în Spaţiul Economic European", a precizat Executivul comunitar într-un comunicat de presă. "Comisia este îngrijorată că a existat o coordonare a politicii de preţuri între companiile inspectate, inclusiv via comunicări publice", se mai arată în comunicat.

Comisia Europeană nu a dezvăluit numele companiilor la care au fost efectuate inspecţii. Cu toate acestea, grupul german Continental a dat publicităţii un comunicat în care anunţă că a fost vizat de investigaţia Comisiei Europene. Imediat după acest anunţ, acţiunile Continental au scăzut cu 2,8% la Bursa de la Frankfurt, în timp ce indicele principal al Bursei de la Frankfurt era în creştere.

Astfel de inspecţii sunt doar un pas preliminar şi UE ar putea demara o procedură formală dacă dovezile strânse vor arăta că firmele au încălcat legislaţia antitrust. O companie găsită vinovată de încălcarea legislaţiei europene în domeniul concurenţei poate fi amendată cu până la 10% din cifra sa de afaceri globală însă companiile amendate pot contesta amenzile în tribunalele din UE.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri