Lotus a decis retragerea modelelor Elise, Exige și Evora în urmă cu trei ani, lăsând în loc doar pe Emira, ultimul Lotus dezvoltat de la zero cu motor termic. Astfel, atunci când compania britanică deținuă de Geely va lansa o nouă sportivă, în 2027, aceasta va fi 100% electrică și, în plus, va costa 87.600 de euro, conform Autocar.

Lotus va propune un urmaș pe baterii al celebrului Elise la mai bine de 30 de ani de la lansarea modelului original. Denumită intern „Type 135”, noua mașină va înlocui Emira și va fi dezvoltată și asamblată la uzina Lotus din Hethel. Acesta va fi al patrulea și ultimul model ce va face parte din proiectul „Vision80” al Lotus și va completa familia formată din SUV-ul Eletre, berlina sportivă Emeya și un alt SUV de segment D identificat, în prezent, tot după un nume de cod: Type 134.

Lotus Emeya

Mike Johnstone, CCO-ul Lotus, consideră că prețul de pornire al noului model este „esențial” în succesul său. Când a fost lansat, în septembrie 1996, un Lotus Elise costa puțin peste 52.000 euro, dar un Emira te va face să scoți din buzunar cam 95.000 de euro. Cu alte cuvinte, Lotus speră că noul EV va fi mai ieftin decât ultima sa mașină cu motor termic. „Nu vorbim de un pas prea mare față de unde ne aflăm în acest moment, dar recunoaștem că tehnologia este nouă. Aceasta este o provocare pentru ingineri: trebuie să reușim să ne facem intrarea în piață corect”, a spus Johnstone.

Acesta a adăugat că Type 135 are un rol important în gama Lotus, deși nu va fi motorul vânzărilor. Dacă SUV-ul Eletre ar trebui să-și găsească 50.000 de clienți anual, iar viitorul Type 134 se dorește să se vândă în 90.000 de unități anual, noua sportivă nu va fi o mașină „de volum”: Lotus speră la doar 10.000-15.000 de bucăți pe an. „În centrul imaginii de brand Lotus trebuie să se afle mereu o mașină sportivă cu greutate scăzută. Asta îți oferă credibilitatea să construiești alte mașini cu un caracter sportiv”, a explicat britanicul.

Anul trecut, Lotus a rupt un parteneriat cu Alpine prin care cei doi constructori dezvoltau o platformă comună pentru o mașină sport electrică, dar Lotus a declarat că această schimbare de direcție nu va încetini dezvoltarea lui Type 135. Ben Payne, șeful departamentului de design de la Lotus, susține că viitorul model va folosi o platformă specială diferită de cele pe care se fac SUV-urile Lotus, care sunt dezvoltate în sediile Geely din Wuhan.

Lotus Eletre

Platforma, denumită Project LEVA (Lightweight Electric Vehicle Architecture), ar fi trebuit să fie utilizată de Alpine-ul A110 electric, dacă parteneriatul ar fi continuat. În prezent, Lotus nu a dat din casă toate detaliile, dar știm că bateriile vor fi poziționate în mijlocul mașinii, iar structura ar fi cu 37% mai ușoară decât în cazul lui Lotus Emira. Bateriile vor putea să fie plasate în podea sau să fie puse în „turnulețe”, în spatele scaunelor. Indiferent de soluția aleasă, arhitectura poate susține tracțiune spate (un motor electric) sau tracțiune integrală (două motoare), puterile discutate fiind între 469 cai putere și 872 cai putere.

Aerodinamica va fi esențială în dezvoltarea noului model - așa cum se vede și în cazul supercarului Evija - dar suntem departe de a vedea cum va arăta mașina. Cert este că bateria de bază va fi de 66,4 kWh ceea ce se traduce printr-o autonomie de circa 482 de kilometri. Va exista și o baterie mare de 99,6 kWh cu care te vei putea deplasa peste 720 de kilometri între opririle pentru reîncărcare. Arhitectura electrică de 800V va fi capabilă să susțină fast-charging, în timp ce platforma este îndeajuns de versatilă pentru a permite construcția unui model cu patru locuri și un ampatament de până la 2,65 metri. Cu alte cuvinte, un viitor Evora electric ar putea să apară în a doua jumătate a deceniului.

Sursa foto: Facebook.com / Lotus

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri