Oficialii Alfa Romeo susțin că urmăresc cu atenție alegerile ce vor avea loc în această vară în Europa (inclusiv în România), dar și cele din toamnă din Statele Unite deoarece rezultatele scrutinelor ar putea decide soarta anumitor modele. Constructorul italian pregătește lansarea primului său automobil electric, dar un viitor EV ce ar putea să apară în 2027 este pus în pericol de o revenire a lui Donald Trump la Casa Albă, scrie Automotive News.

Schimbările din politică afectează, cum este de așteptat, toate ramurile economiei. Industria auto nu poate și nu va rămâne impasibilă dacă, de pildă, partidele extremiste vor avea câștig de cauză la alegerile europene din acest an și, în mod similar, un al doilea mandat de președinte pentru republicanul Trump ar putea să pună bețe în roate anumitor investiții. CEO-ul Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, subliniază că pregătirea unui SUV de lux pe eșafodajul lui Ferrari Purosangue ar depinde de votul popular.

În SUA, o întoarcere a lui Trump s-ar putea traduce într-o politică mult mai indiferentă față de problemele climatice care va veni direct de la Washington DC. O astfel de poziționare, pe care Trump a reconfirmat-o în discursurile sale din ultimele luni, ar influența și statele care și-ar dori să meargă pe urmele Californiei și să vină cu legi care ar duce la interzicerea mașinilor noi cu motoare termice începând cu 2035.

Alfa Romeo Tonale. Sursă foto: Alfa Romeo

De asemenea, Trump ar putea să reducă anvergura Inflation Reduction Act, o legislație promovată de actualul președinte Joe Biden care include un set de măsuri care susțin producătorii americani de mașini care vând EV-uri. Practic, o scădere a subvențiilor oferite în prezent ar putea să crească reticența constructorilor să continue electrificarea gamelor de modele. În mod similar, în Europa, o altă coloratură a Parlamentului European ar putea - într-un scenariu extrem - să amâne sau chiar să sucească complet înțelegerea prin care mașinile cu ICE (și pe benzină, dar și diesel) nu vor mai putea fi vândute din 2035.

Astfel de schimbări politice ar putea duce și la anularea unor modele pe care Alfa Romeo le dezvoltă în prezent. Imparato a declarat că „intuiția îmi spune că Alfa Romeo are nevoie de un SUV sportiv similar cu Ferrari Purosangue, dar totul depinde de evoluțiile geopolitce de pe piețele pe care le vizăm. Dacă lucrurile se schimbă, am putea să optăm pentru un hatchback ceva mai mic ce s-ar potrivi în Europa”, a declarat acesta. Viitorul SUV de lux cu veleități sportive ar ajunge în 2027 și ar avea alura unui fastback, ascunzând platforma STLA Large cu până la două motoare electrice.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Sursă foto: Alfa Romeo

În prezent, planificarea la Alfa Romeo se întinde până în 2026 inclusiv, urmând ca cei din conducere să ia o decizie cu privire la natura modelului ce va fi lansat peste trei ani cândva în ultima parte a lui 2024. SUV-ul de lux cu performanțe de supercar ar fi construit pe placul clienților din SUA și China în condițiile în care Alfa Romeo a decis că trebuie să genereze cel puțin 40% din venituri de pe piețele din afara Europei (față de 18% în prezent).

Până atunci, Alfa Romeo va lansa crossoverul Milano în data de 10 aprilie. Mașina va ajunge în showroomuri în luna septembrie și va fi oferită și cu propulsie mild-hybrid, nu doar 100% electrică. De asemenea, Stellantis investește pentru a pregăti uzina Cassino din Italia pentru a produce mașini pe platforma STLA Large, inclusiv a doua generație a SUV-ului Stelvio (în a doua parte a lui 2025), dar și înlocuitorul berlinei Giulia a cărei platforme ce a costat aproape 1 miliard de dolari nu poate fi electrificată.

Alfa Romeo Duetto Spider. Un urmaș ar putea să fie lansat, pe platforma lui Giulietta, după 2028. Sursă foto: Alfa Romeo

Un hatchback va ajunge oricum pe piață - chiar și în scenariul în care Alfa Romeo va lansa SUV-ul luxos în 2027. Un product plan pe termen mediu prezentat presei prezintă o nouă Giulietta pe platforma STLA Medium, dar abia în 2028. Această arhitectură debutează în 2024 pe Peugeot 3008, un SUV cu o autonomie de până la 700 de kilometri. Imparato susține că STLA Medium ar putea sta la baza unor modele mai sportive cu sigla Giulietta, inclusiv un roadster și un coupe.

Sursa foto: Alfa Romeo

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri