Goodyear și ZF, două companii implicate în dezvoltarea diverselor componente indispensabile automobilelor, pe lângă transmisiile (ZF) și anvelopele (Goodyear) pentru care au ajuns cunoscute, au anunțat că vor colabora pe două proiecte menite să crească siguranța rutieră. Este vorba de cauciucurile inteligente Goodyear Sightline, dar și de tehnologia Cubix a ZF care controlează comportamentul șasiului, se arată într-un comunicat ZF.

Goodyear lucrează de mai mulți ani la un cauciuc inteligent blindat cu senzori ce poate să transmite semnale în caz de urgență. Conceptul IntelliGrip a fost dezvăluit la Geneva, în 2016, iar la cinci ani distanță, primele versiuni de Goodyear Sightline au început să fie testate pe flote de camionete și alte utilitare de dimensiuni medii. Aceste cauciucuri au senzori care detectează când o anvelopă este pe cale să se blocheze sau să piardă aderență, chiar și în cazul acvaplanării, mult mai precis și mai rapid decât în cazul unui sistem tradțional ca ABS.

Senzorii sunt implantați în profilul anvelopei, efectiv în canalele care formează pata de contact a acesteia, iar datele transmise ajung la șofer, dar și pe cloud pentru a putea fi analizate. Goodyear a strâns milioane de kilometri în teste, atât pe trasee închise, dar și pe drumuri publice, și vorbește de ani buni despre un viitor al „cauciucurilor interconectate”. Printre posibilitățile întrevăzute în viitor de producătorul american este posibilitatea ca anvelopele să transmită pe un cloud comun cu mai multe mașini informații despre condițiile de pe o anumită șosea.

În schimb, sistemul Cubix este ca un nod de comandă ce strânge toate informațiile culese de la toate elementele șasiului, fie că vorbim de comenzile către direcție, răspunsul punților sau al suspensiei. Toate acestea sunt monitorizate, iar informațiile strânse oferă o imagine mult mai detaliată asupra comportamentului mașinii, în timp real, în mers. Legând cele două elemente - șasiul cu senzori interconectați la toate componentele ce comunică cu el, respectiv anvelopele, se crează o rețea de informații care permit mașinii inteligente de mâine să reacționeze la situații care, până acum, ar fi fost considerate „neprevăzute”.

De pildă, ne imaginăm scenariul de nedorit în care mașina începe să acvaplaneze, adică atunci când profilul anvelopei nu mai poate strâpunge prin stratul de apă de pe șosea, motiv pentru care aderența se pierde, iar mașina începe să gliseze mai mult sau mai puțin incontrolabil. În acest caz, șasiul (adică suspensia, punțile), comunicând cu anvelopele, poate să reacționeze pentru a stabiliza mașina prin modul în care se transmite puterea și modul în care se transmite puterea, de exemplu.

Același sistem permite, în genere, un control mai bun al mașinii printr-o direcție mai comunicativă și un șasiu mai flexibil, sistemele de siguranță active fiind mai bine rafinate să intervină doar când este cazul, fără a „călca în picioare” experiența șofatului.

Sursa foto: ZF

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri