29 imagini
Conceptul BMW Neue Klasse X, versiunea SUV a berlinei Neue Klasse, va intra în producție de serie ca noua generație iX3, iar design-ul a fost văzut cu mult timp înainte de lansare. Patentul de styling exterior a ajuns pe internet, arătând o mașină cu proporții mult mai similare cu gama actuală a BMW, principalele modificări fiind în partea frontală, scrie AutoExpress.
BMW intră într-o nouă eră cu modelele sale electrice prin lansarea platformei dedicate Neue Klasse. După nume, aceasta face trimitere la „schimbarea la față” a mărcii din anii '60, iar același lucru se aplică și cu noul iX3, care abordează un alt limbaj de design cu clasicii „rinichi” BMW remodelați, în mijlocul unei „lamele” a farurilor.
Cât de aproape este BMW Neue Klasse X de versiunea de serie
Conceptul Neue Klasse X a fost prezentat la începutul acestui an, iar design-ul versiunii de serie a fost deja finalizat, după cum o arată modelele 3D prezentate pentru a aplica drepturi intelectuale asupra design-ului. Principalele diferențe sunt, surprinzător sau nu, în partea laterală, conceptul Neue Klasse X având aripi evazate mult mai proeminent decât pe versiunea de serie. În rest, forma farurilor, dar și gurile de aer din masca față nu au fost schimbate radical din punctul de vedere al formei.
Alte schimbări sunt la oglinzi, cele subțiri de pe concept fiind înlocuite de unele cu o formă tradițională. De asemenea, mânerele ușilor nu mai vin în linie cu portiera, ci vorbim de mânere clasice pe mașina de serie. De asemenea, plafonul panoramic este mai mic pe versiunea de serie, la fel ca și jantele. Totuși, trebuie spus că versiuni superioare sau cele cu echipare M vor avea cu siguranță jante de peste 20 de inchi.
Deși semnătura luminoasă în în X de pe concept ar putea să nu ajungă pe versiunea de serie, elementul vizual în formă de Y de pe geamul lateral din spatele portierelor a fost păstrat, ca o componentă de pe rama geamului. Nu știm, evident, cum arată interiorul, dar există informații destule despre potențialele motorizări 100% electrice pe care le vor oferi bavarezii pe următoarea generație iX3.
Câți cai putere va avea primul BMW care folosește noua arhitectură electrică
Noile BMW iX3 și i3 (prefațată de conceptul Neue Klasse sedan) vor folosi platforma omonimă, care oferă o arhitectură de 800v pentru încărcare rapidă, dar și posibilitatea de a utiliza un motor sau două motoare electrice pentru tracțiune integrală. Conform informațiilor din presă, plaja de putere va fi vastă, între 300 de cai putere și până la 600 de cai putere pentru versiunile M.
În plus, bateriile de pe platforma Neue Klasse vor fi de generație nouă, cu o densitate energetică cu 20% mai bună, dar și timpi de încărcare și autonomie îmbunătățite cu până la 30 de procente. Conform BMW, raportarea se face la actuala generație de baterii, în timp ce pachetele noi vor oferi autonomii de până la 800 de kilometri - deși nu se știe pe ce modele și cu ce baterii (ca și capacitate netă).
Toate BMW-urile cu platforma Neue Klasse vor oferi încărcare bidirecțională (V2G) printr-un wallbox BMW pe curent direct ce poate fi montat la locuință. Ceea ce este interesant este că iX3 va fi foarte diferit de SUV-ul cu motorizare termică X3 (care folosește platforma CLAR). Cu toate acestea, viitoarea Seria 3 și i3 par a fi dezvoltate în paralel, prototipurile văzute în teste prezentând elemente de design foarte similare și proporții asemănătoare. Cel mai probabil o variantă M 100% electrică nu va fi lansată înainte de 2027, dacă este să dăm crezare Dirk Hacker, șeful departamentului de dezvoltare al diviziei M.


