Statistică: Creștere de peste 8% a înmatriculărilor de mașini noi în martie

Sursǎ foto: Shutterstock.com

Statistică: Creștere de peste 8% a înmatriculărilor de mașini noi în martie

Cuprins Articol:

Românii au cumpărat mai multe mașini noi în prima lună de primăvară față de perioada similară a anului trecut. Asta arată cifrele publicate recent de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Câte mașini s-au vândut în martie și cum se compară cu lunile anterioare

În a treia lună a anului, piața autohtonă de modele noi a absorbit un volum de 9.922 de unități, în creștere cu 8,37% față de aceeași lună a anului trecut. Prin comparație, în februarie s-au înmatriculat 11.779 de automobile, o creștere de 5,4% year-on-year.

Anul acesta a început, însă, pe minus, cu o scădere de 6,38% a vânzărilor în ianuarie față de prima lună din 2024. Totuși, ianuarie 2025 rămâne luna cu cele mai mari vânzări de până acum, adică 11.920 de unități.

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a transmis că în primele două luni din 2025, înmatriculările de autoturisme noi au atins 23.602 unități, cu o scădere de doar 0,6% față de perioada similară a anului 2024. Dacă este să privim în urmă către prognoza Asociației pe acest an, piața auto din România ar trebui să crească cu doar 0,7% față de volumul anului 2024 până la 150.000 de unități.

Primul trimestru din acest an, pe un trend ascendent. Dacia rămâne pe primul loc

În primul trimestru al anului, volumul autoturismelor noi înmatriculate se ridică la 33.228 unități, în creștere cu 1,39% față de aceeași perioadă din 2024.

În schimb, creșterea este mult mai mare la vehiculele second-hand. În ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în martie 2025 cifra de 35.258 de unități, o creștere de 28,21% față de martie 2024.

Asupra acestei situații a ridicat un semnal de alarmă nu doar APIA, care consideră că românii cumpără prea multe mașini vechi, ci și alte entități. Statul, pe partea sa, pare să pregătească o nou taxă pe poluare tocmai pentru a reduce afinitatea românilor pentru vehiculele rulate.

Până la implementarea unui asemenea bir, pe primul trimestru din 2025, volumul de autoturisme second-hand înmatriculate pentru prima oară în România a atins valoarea de 96.102 de unități, în creștere cu 14,23% față de perioada similară din 2024, respectiv 84.135 de unități.

Ca și în lunile anterioare, topul mărcilor de mașini noi a fost condus, și în martie, de Dacia. În spatele producătorului autohton s-a aflat Toyota și apoi două brand-uri ale Grupului VAG, Volkswagen și Skoda, cu Renault pe locul al cincilea.

  1. Dacia - 9.901 unități;
  2. Toyota - 2.906 unități;
  3. Skoda - 2.639 unități;
  4. Volkswagen - 2.538 unități;
  5. Renault - 2.002 unități;
  6. Hyundai - 1.797 unități;
  7. Ford - 1.582 unități;
  8. Mercedes-Benz - 1.343 unități;
  9. BMW - 1.249 unități;
  10. Suzuki - 1.100 unități.

Personalizate pentru tine