Tesla amână lansarea noului model ieftin. Care este motivul

Sursǎ foto: Tesla

Tesla amână lansarea noului model ieftin. Care este motivul

Cuprins Articol:

Tesla pregătește o variantă mai accesibilă a crossover-ului Model Y, cea mai populară mașină în Europa și în lume în 2023. Producătorul american vrea să micșoreze costurile de producție cu 20% pentru a oferi un EV de doar 30.000 de dolari, dar noul model nu va ajunge pe piață în prima jumătate a acestui an, scrie Reuters.

Când va fi lansată noua Tesla

La începutul acestui an, Tesla a dezvăluit un facelift destul de radical pentru Model Y, o mișcare menită să revigoreze vânzările mașinii care a susținut, în ultima perioadă, succesul producătorului american. Cu o gamă îmbătrânită și un CEO a cărui păreri politice alienează tot mai mulți clienți, vânzările Tesla au scăzut pe mai multe piețe, mai ales pe Bătrânul Continent.

Dar investitorii au cerut, în repetate rânduri, ca Tesla să lanseze un model entry-level, o mașină cu care să poată rivaliza nu doar oferta chinezilor, ci și a europenilor. După cum am arătat la începutul anului, chiar și în România există tot mai multe mașini pe baterii cu prețuri de cel mult 25.000 de euro, cea mai ieftină coborând sub 17.000 de euro.

În prezent, Tesla nici nu poate visa să concureze cu cele mai accesibile EV-uri de pe piață. Tesla Model 3 începe de la 39.990 euro (fără subvenții) în versiunea cu un singur motor electric plasat în spate. Telsa Model Y, în schimb, începe de la 44.990 euro și poate ajunge până la aproape 58.000 de euro.

La finele anului trecut, mai multe surse au scris că Tesla se pregătește să lanseze o variantă cu mai puține pretenții derivată din Model Y. Cu un nume necunoscut, noua electrică ar fi putut începe de la doar 36.170 de euro. Această mașină ar fi fost aproape gata de lansare, presa scriind că va fi dezvăluită în curând pentru a putea ajunge în showroom-uri în prima jumătate a acestui an. Ulterior, americanii au scris că mașina va fi chiar mai ieftină.

Acum, se pare că automobilul, identificat de Deutsche Bank cu apelativul „Model Q”, nu va fi gata prea curând. Astfel, mașina ar putea fi lansată abia în trimestrul al treilea al acestui an sau în prima parte a anului viitor.

Tesla de buget, 20% mai ieftină de produs decât modelele existente

Reuters nu a putut oferi detalii cu privire la motivele din spatele amânării, dar se pare că dezvoltarea a fost întârziată câteva luni de zile. Mașina, care poartă numele intern de E41, ar putea costa doar 30.000 de dolari în America. Tot în Statele Unite va fi produsă inițial, în timp ce producția la uzinele din China (Gigafactory Shanghai) și Europa (Gigafactory Berlin) va demara ulterior, în 2026.

Tesla ar viza o producție anuală de 250.000 de unități doar de pe liniile americane de producție, iar asta în contextul în care mașina este mai ieftină de produs decât Model Y cu 20%. Producătorul american a inovat cu procesul de fabricație denumit „Gigacasting” prin care structura unei mașini este formată din mult mai puține componente decât în trecut, ceea ce reduce masiv costurile.

Experții de pe Wall-Street speră că noua mașină nu va fi doar o variantă „de bază” a lui Model Y, deoarece „Tesla are nevoie să marcheze o victorie cu mașina asta, pentru a-și îmbunătăți perspectivele în această perioadă grea”, a declarat Will Rhind, CEO GraniteShares.

Nu doar vânzările Tesla au primit o lovitură, ci și marjele de profit ale gigantului care, cândva, era singurul din industria auto evaluat la 1 trilion de dolari. Acum, finanțiștii estimează că, în T1, marja brută a Tesla a atins cel mai scăzut nivel al său din ultima vreme. Cu toate acestea, Elon Musk nu pariază pe electrice ieftine, ci pe taxiuri autonome.

Anul trecut, Musk a anulat „Project Redwood”, mutând toate resursele menite pentru dezvoltarea unui automobil pe baterii de doar 25.000 de euro către Robotaxi. Miliardarul declara la acea vreme că dezvoltarea unui model de oraș cu un preț de pornire de sub 25.000 de dolari nu ar avea sens

Personalizate pentru tine