Nu e usor sa recrutezi candidatul perfect. Zilele trecute asistam la o discutie despre selectarea unor tineri intr-un program de formare de manageri in cadrul unei companii din retail. Dupa mai multe etape ale interviului cu HR-ul si cu reprezentanti din conducere, tanara selectata este admisa, dar ea renunta doua zile mai tarziu, pe motiv ca nu era ceea ce isi dorea. Sau cel putin nu atunci. Ce s-ar fi intamplat daca tanara se razgandea la mijlocul perioadei sau, mai rau, dupa ce ar fi terminat programul? Cat costa si mai ales cine plateste inlocuirea unui candidat selectat gresit? Revista CARIERE a stat de vorba cu specialisti din piata, care au explicat cum sunt calculate pierderile generate de recrutarea gresita a unui candidat, conform Revistei CARIERE.

CEO sau simplu angajat, care sunt costurile de recrutare in cazul unei selectii nepotrivite, gresite? Conform unei statistici Hay Group, costul pe care o companie il are pentru inlocuirea unui angajat care pleaca este egal cu 12-18 salarii ale respectivului angajat, indiferent daca este vorba de CEO sau de femeia de serviciu. “Acestea sunt valori medii. Factorii care le determina sunt costurile cu recrutarea, onboarding, training, etc” spune Anca Puiu, Account Manager – Global Productized Services, Korn Ferry Hay Group.

Sa le luam pe rand. In costurile cu recrutarea intra promovarea postului care trebuie ocupat (job advertising), timpul intervievatorilor, pretul agentiei de recrutare. “Candidatii externi au de obicei asteptari salariale mai mari decat angajatii actuali, pentru acelasi nivel de abilitati si experienta”. Pe lista costurilor se mai adauga cele de onboarding (integrarea angajatului) si training (instruirea angajatului).

Citeste articolul integral pe Revista CARIERE.

Sursa foto: Anton Gvozdikov / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri