Legatura stransa dintre succesul unei afaceri si brandul de angajator pe care si-l dezvolta nu mai este, astazi, un secret pentru nimeni si a fost demonstrata, in ultimii ani, de numeroase studii de specialitate. Cu toate acestea, putine sunt companiile din Romania care investesc deja in programe prin care sa-si dezvolte si sa-si consolideze un brand puternic de angajator, astfel incat sa-si eficientizeze procesele de recrutare si retentie a angajatilor. Tendintele arata, insa, ca situatia se va schimba in urmatoarea perioada, iar eJobs, cea mai mare platforma de recrutare online din Romania, a venit in ajutorul angajatorilor romani care inteleg importanta imaginii pe care o propaga in randul actualilor si viitorilor angajati si a lansat „Brand Your HR”, o divizie de business prin care ofera servicii dedicate de employer branding companiilor de pe piata locala.

Pe piata extrem de competitiva a muncii de astazi a devenit mai clar decat oricand ca unul dintre principalele avantaje competitive in atragerea si retentia angajatilor este brandul de angajator. „Acest lucru este evident mai ales in contextul in care diferentele salariale pentru pozitii similare au devenit aproape infime, iar candidatii plaseaza fiecare oferta primita intr-o perspectiva ampla, completa, din care nu mai conteaza doar componenta financiara. Din sondajele pe care le desfasuram periodic, am aflat ca jumatate dintre angajatii romani nu ar schimba doar pentru bani un job care le place si ii face fericiti. Pentru acestia conteaza, intr-o masura tot mai mare, si aspecte care tin de reputatia companiei, de cultura si de valorile sale”, declara Laura Chiculita, CMO eJobs Group.

Divizia Brand Your HR a eJobs sustine companiile sa isi creeze si sa isi promoveze eficient imaginea de angajator, cu obiectivul de a atrage candidati valorosi si relevanti, de a eficientiza protocolul de recrutare si de a construi si retine o echipa puternica. Totul pe baza unei strategii complexe, care urmeaza cinci pasi esentiali in construirea brandului puternic de angajator.

Primul pas implica auditul si cercetarea de brand. in aceasta etapa, echipa de specialisti Brand Your HR analizeaza in detaliu dinamica proceselor de la nivelul departamentului de Resurse Umane si felul in care acestea contribuie la dezvoltarea brandului de angajator. Aceasta prima faza, obligatorie in intregul demers de conturare si consolidare a brandului de angajator, consta in sesiuni de evaluare 1 la 1, workshop-uri derulate cu si pentru echipele de HR, in interiorul companiei si chestionare adaptate pentru fiecare caz in parte. Totodata, este necesara o documentare temeinica asupra proceselor de comunicare interna si externa, precum si o analiza detaliata a ceea ce se intampla la nivelul competitiei din perspectiva employer branding-ului. Nu in ultimul rand, ca parte a auditului, sunt analizate o serie de paliere, precum amploarea si relevanta prezentei in mediul online a brandului, prezenta pe retelele sociale si dinamica proceselor de selectie si recrutare a angajatilor sau pozitionarea in relatia cu fostii, actualii si viitorii angajati

„Etapa auditului si a cercetarii de brand este obligatorie oricarei companii care incepe sa investeasca in crearea unui brand de angajator. Companiile obtin astfel o perspectiva clara asupra punctului in care se afla si indicii despre directia care trebuie urmata astfel incat imaginea de angajator sa devina principalul „carlig” care atrage talentele in companie. Aceasta prima faza este una extrem de riguroasa, bazata pe masuratori si rezultate exacte, pe care o realizam folosind metodologii dezvoltate intern si know-how-ul specific, acumulat in 18 ani de leadership pe piata recrutarii online”, adauga Laura Chiculita.

Pasii urmatori sunt prezentati pe BrandYourHR.ro si vor face subiectul unor articole dedicate.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri