Criza generată de pandemia de coronavirus pune mari presiuni pe cei aflați la conducerea echipelor. Managerii se luptă astăzi pentru a putea menține activitatea companiilor și pentru a avea oameni motivați, care să dea valoare muncii lor. Iar când la cârma companiei se află o femeie, presiunea este și mai mare, din cauza numărului mare de sarcini pe care le are în plus aceasta, sarcini legate de gospodărie și de copii.

Georgeta Dendrino, șefa companiei de training Interact, a explicat cum criza actuală a produs destul de multe schimbări, iar aproape de pe o zi pe alta a fost nevoie ca managerii, în general, să regândească modul de lucru, să pună la punct niște procese, să se asigure că oamenii au ce le trebuie pentru a lucra de acasă, că sistemele informatice permit acest lucru.

Viața femeilor manager înainte de criză versus în ”noul normal”

”Aș semnala totuși câteva aspecte specifice femeilor, manageri sau nu. Când vorbim de familii cu copii, cred că e ceva mai complicat. Timp de aproximativ două decenii, ne-am învățat să trimitem copiii la școală, apoi la after school, apoi să îi ia bona, să avem pe cineva care să facă curățenie, să mâncăm des în oraș, să comandăm mâncarea. Au fost mulți ani în care parcă am delegat o parte a vieții noastre altora și am plătit pentru asta”, a explicat Dendrino.

Tot ea spune că, în contextul actual, părinții, probabil că în multe cazuri mai mult femeile, trebuie să facă toate acestea. Astfel, manageri sau nu, ele trebuie să lucreze de acasă la fel cum lucrau înainte, să fie productive, să aibă grijă de copii, să se asigure că aceștia participă la școală online și să îi ajute cu temele, să facă mâncare, curățenie, cumpărături. Iar la finalul zilei să mai fie și prezente pentru cealaltă parte a relației.

Citește și Criză în piața muncii: Cum poți să fii un manager bun și un lider pentru echipă, în momente economice dificile

Dacă punem peste toate acestea necesitatea de a sta 24 de ore în același loc cu familia, când toți au agendele lor, nu putem decât să ne gândim că nivelul de stres, de emoții este în creștere.

Blocajele managerilor, femei și bărbați, în perioada actuală

Cu presiunea bugetelor, peste care se adaugă cea de a motiva angajații, managerii, femei sau bărbați, au o mulțime de blocaje, în prezent, care îi imping către consiliere.

”Managerii au multe anxietăți acum: ale lor și ale celor din echipă. La acestea se adaugă nevoia de a asigura continuitatea companiei. Izolarea (pentru cei care sunt în această situație) presupune și o reașezare a familiei, a relațiilor. Sesiunile de coaching pot să fie, așa cum îmi spunea un client recent «aerul și energia de care am nevoie acum»”, a precizat Dendrino.

Îți recomandăm să citești și Psiholog: Izolarea de colegi poate duce la depresie. Sfat: menține-ți contactul cu persoanele cunoscute!

Tot ea arată care sunt întrebările la care nu își găsesc managerii răspuns:

  • Cum reorganizez task-urile?
  • Cum comunic cu oamenii? Cât de mult? Pe ce platformă? Nu este suficient emailul?
  • Cum fac scenarii posibile, planuri de contingență?
  • Ce noi rutine ar fi bine să avem?
  • Cum tratez situațiile în care oamenii nu livrează la timp/la calitatea necesară?
  • Ce fac că să mă asigur că au grijă de sănătatea lor?
  • Cum arăt că și mie îmi e greu?

Georgeta Dendrino a oferit și câteva sfaturi pentru a fi un manager bun, iar între acestea se numără tratarea cu respect a celorlalți membri ai echipei, comunicarea onestă, acceptarea propriilor temeri, precum și împărtășirea problemelor unei persoane care poate vedea lucrurile din exterior.

Poți citi și Sfaturi pentru angajați: 11 idei pentru a lucra eficient în timpul izolării și carantinei

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri