Dacă în trecut, biroul devenise pentru mulți o a doua casă, anul acesta, propriile noastre sufragerii sau bucătării au devenit noile spații de lucru. În acest context, cum ne poate ajuta mediul de lucru să fim mai productivi, chiar și într-un spatiu cum este cel de acasă, mai puțin controlat, care ne pot distrage mai ușor atenția?

Cum afectează munca de acasă echilibrul dinte viața profesională și cea personală

Să muncești din propriul living nu este mereu atât de confortabil pentru că aduce mai multe provocări decât ne-am fi așteptat. Dacă la început unii dintre noi se bucurau pentru că reușeau să mai bage o mașină la spălat sau să-și pregătească prânzul chiar în bucătăria lor, ei bine, în timp, apare tot mai mult percepția că echilibrul dintre carieră și viața personală tinde să se estompeze.

„Pe de-o parte, o mare parte dintre angajații care lucrează remote nu au fizic spațiu în locuință pentru amenajarea unui birou dedicat. Pe de altă parte, mobilierul și echipamentele nu sunt la nivelul celor de la birou - cel mai adesea lipsesc scaunele de calitate, monitoarele și alte electronice.

O altă provocare remarcată de cei care lucrează remote pe termen lung este distragerea atenției de către alți membri ai familiei, în special copii, dar și de tot felul de activități casnice care provoacă întreruperi. Încă o problemă remarcată de mai multi clienti, consultanti și manageri este pierderea echilibrului între viața personală și cea profesională”, a declarat, pentru wall-street.ro, Horațiu Didea, managing partner al Workspace Studio, partener unic acreditat al Herman Miller, producător specializat în scaune ergonomice, în România.

Efectele muncii de acasă se resimt pe termen lung. Lipsa interacțiunii cu colegii, dar și lipsa unui spațiu de lucru optimizat pot contribui la scăderea productivității la angajaților.

Zgomotul, temperatura și lumina au, de asemenea, o influență directă asupra capacității de concentrare și, implicit, a productivității. Spațiul trebuie să fie aerisit și oxigenat, motiv pentru care recomandăm plasarea plantelor naturale în apropierea stației de lucru. Lumina naturală nu trebuie să lipsească, iar dacă nivelul de zgomot nu poate fi controlat ar trebui utilizate căști de foarte bună calitate”, Horatiu Didea.

Scaunul de birou, prieten sau inamic?

Dacă vorbim de echipamentele fizice, scaunul de birou este cumva primul element cu care avem contact atunci când ne pregătim să muncim. Prin urmare, dacă acesta nu ajută la menținerea unei posturi corecte, poate contribui foarte ușor și rapid la instalarea oboselii, a disconfortului și, mai ales, a durerilor de spate.

Companiile pot, în primul rând, să sprijine angajații în amenajarea unei stații de lucru cât mai ergonomice. Unele companii au permis angajaților să ia acasă echipamente fizice de la birou - scaun, imprimantă, monitoare, mouse și altele. În paralel, au acordat sprijin financiar angajaților pentru achiziția de echipamente și cred că tot mai multe vor lua astfel de măsuri în perioada următoare.

- Horațiu Didea, managing partner al Workspace Studio -

Executivul spune că în perioada pandemiei, interesul față de scaunele Herman Miller a crescut cu 300% pe segmentul de retail, al clienților finali, un semn că există nevoia de îmbunătățire a condițiilor de lucru acasă.

Ce industrii păstrează un interes crescut pentru soluții de amenajări și mobilier de birou

Segmentul care s-a aplecat cu o mai mare atenție asupra soluțiilor de mobilier de birou este cel de IT&C. În ciuda faptului că în aceast sector de activitate s-a realizat cea mai mare și mai rapidă absorbție a conceptului de work from home, angajatorii din IT păstrează un interes sporit față de soluțiile de amenajări ergonomice.

„Însă companiile de consumer products, pharma, servicii și industrial au început să se folosească de restructurările impuse de pandemie pentru a-și crea spații de lucru mai moderne și ergonomice.

Dar în general, dincolo de industrii, e vorba despre companiile orientate către oameni și către crearea de valoare prin inovație. Inovația apare mai rar când oamenii discută doar pe zoom. Munca în echipă, interacțiunea directă și inovația sunt strâns legate. Birourile devin spații de cooperare și conectare, un cadru pentru stimularea creativității și inovației”, a mai transmis Horațiu Didea.

Workspace Studio a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 10,9 milioane de euro și un profit net de 2,2 mil lei, potrivit datelor care se regăsesc pe platforma Confidas. În primele nouă luni din 2020, compania a raportat afaceri de 6,5 milioane de euro, iar până la finalul anului estimează peste 8 mil.euro ca cifră de afaceri.

„Primul trimestru al anului a fost foarte bun, urmat de câteva luni cu o reducere semnificativă a proiectelor noi. A fost o perioadă în care business-urile au rămas în expectativă, urmărind evoluția situației pe plan sanitar și, bineînțeles, economic, investițiile au stagnat. În perioada aceasta noi am lucrat la proiectele de amenajări deja în desfășurare. Din septembrie lucrurile au început să se miște într-un sens pozitiv”, a ma precizat managing director-ul de la Workspace Studio.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri