Elon Musk, Jeff Bezos, Mark Zuckerberg sau Tim Cook se numără printre cei mai de succes lideri de companie, iar elementul comun care-i leagă pe toți este acela că nu se tem să recurgă la metode neconvenționale în activitatea lor de zi cu zi.

Cu toții iau decizii și impun reguli care pentru alții par bizare, dar succesul lor profesional și în afaceri ne arată că o gândire neconvențională poate aduce un progres pe care ceilalți, mult mai conservatori, nu l-ar putea genera.

Jeff Bezos

Jeff Bezos(Sursa foto: Shutterstock)

Pe vremea când încă ocupa poziția de CEO al Amazon, Bezos a impus „regula celor două pizza” pentru a limita numărul echipelor. Regula era simplă, o echipa nu trebuie să aibă mai mulți membri decât ar fi putut fi hrăniți cu două pizza, relatează BusinessInsider.

Jeff Bezos a interzis, de asemenea, utilizarea prezentărilor PowerPoint-urile, cerându-le, în schimb, angajaților să scrie cel puțin șase pagini de notițe pentru întâlniri, iar de cele mai multe ori se desfășurau în liniște, în timp ce „autorul” își citea textul.

Elon Musk

Elon Musk

(Sursa foto: Shutterstock)

Musk, CEO-ul unor companii precum Tesla și X, fostul Twitter, s-a descris pe sine drept un „nanomanager”. În concordanță cu acest stil, lui Musk nu îi place să delege sarcini către alții, iar anul trecut le-a transmit celor din echipa Tesla că dorește să se implice direct în recrutarea fiecărui angajat nou.

De asemenea, Musk îi încurajează pe oamenii să părăsească ședințele. Într-un e-mail din 2018 adresat personalului de la Tesla, Elon Musk a spus că, în general, ar trebui să existe mai puține întâlniri și mai scurte, îndemnându-i pe angajați „Ieșiți dintr-o întâlnire sau renunțați la un apel de îndată ce este evident că nu adăugați valoare”.

Cu alte cuvinte, nu ocupa timpul celorlalți dacă nu ai nimic interesant de spus.

De asemenea, Elon le-a transmis angajaților să ignore ierarhia din companie, sărind peste șefii intermediari, dacă este necesar pentru a rezolva o problemă mult mai rapid.

„Oricine de la Tesla poate și ar trebui să trimită un e-mail/să vorbească cu oricine altcineva în funcție dacă acesta este cel mai rapid mod de a rezolva o problemă în beneficiul întregii companii”, a scris el într-un e-mail către personalul Tesla cu câțiva ani în urmă.

„Poți vorbi cu managerul managerului tău fără permisiunea lui, poți vorbi direct cu un șef de departament, poți vorbi cu mine, poți vorbi cu oricine fără permisiunea altcuiva”, le-a mai indicat Elon Musk angajaților săi.

Este logic de ce le-a cerut așa ceva Elon Musk, din moment ce se poate economisi timp prin eliminarea intermediarilor care oricum nu pot lua deciziile fără acordul șefilor de mai sus.

Mark Zuckerberg

Mark Zuckerberg

(Sursa foto: Shutterstock)

La fel ca Elon Musk, nici lui Mark Zuckerberg nu îi place să delege sarcini către alții, preferând să se implice direct, spunând că liderii ar trebui „să ia cât mai multe decizii posibil și să se implice în cât mai multe aspecte”.

Zuckerberg a încercat, de asemenea, să reducă structura ierarhică a companiei, aplatizând tot mai mult dimensiunea pe verticală a Meta, spunând că nu-i place o structură de „manageri care conduc managerii”.

Cu alte cuvinte, cu cât mai puțini șefi intermediari, cu atât mai mare eficiența în luarea deciziei. Practic, este cam aceeași idee ca a lui Musk, numai că el a fost cel care a eliminat intermediarii direct.

De asemenea, lui Zuckerberg îi place să poarte aceleași haine în fiecare zi pentru a economisi din timp de gândire, lăsând creierul să se concentreze doar pentru deciziile cele mai importante.

Tim Cook

Tim Cook

(Sursa foto: Shutterstock)

Șeful Apple îi „toacă” pe angajați cu întrebări în cadrul întâlnirilor, pentru a se asigura că aceștia își cunosc bine sarcinile și ce au de făcut.

Un fost angajat al Apple a povestit autorului Leander Kahney, pentru cartea sa din 2019 despre Tim Cook, care este metoda prin care acesta se asigură că angajații sunt calificați pentru sarcinile lor.

„El îți va pune zece întrebări. Dacă răspunzi corect, te va întreba încă zece. Dacă faci asta timp de un an, în următorul îți va pune doar nouă întrebări. Dar dacă ai răspuns greșit la una îți va pune 20 și apoi 30”, a povestit fostul angajatul al gigantului american.

Larry Page și Sergey Brin

Cofondatorii Google au implementat politica „20% timp” către angajații lor.

Această metodă presupunea încurajarea angajaților „să-și petreacă 20% din timp lucrând la ceea ce cred ei că ar fi în beneficiul Google”, ca un proiect secundar, în afară de munca lor obișnuită, povesteau chiar ei prin 2004.

Citeste si:

    Iar rezultatele au fost dintre cele mai bune, fondatorii Google dezvăluit că în acest fel au luat naștere componente ale afacerii precum AdSense și Google News.

    Sursa foto: Shutterstock

    Abonează-te pe
    9news.ro Promo

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Cariere »



    Setari Cookie-uri