In randul populatiei din mediul urban exista confuzie in ceea ce priveste intelegerea semnificatiei pe care o are expresia “alimentatie ecologica”. Astfel, unu din zece romani nu stiu la ce se refera produsele ecologice sau nu au auzit de ele, cei mai multi le asociaza cu produse sanatoase sau naturale (60%) la modul general, fara a nuanta intelegerea categoriei, arata un studiu realizat de ISRA Center Marketing Research.
O parte importanta a persoanelor intervievate considera ca produsele ecologice sunt cele cumparate de la micii producatori (de la piata) sau produse in gospodaria proprie (reprezentand 8% dintre cei care au participat la studiu).

Doar 19% dintre romanii intervievati au oferit o definitie cat mai specifica a alimentelor ecologice, asociind aceste produse cu atribute cum ar fi: produse netratate chimic, produse nemodificate genetic, produse care se vand in magazine ecologice specializate (doar 1% mentionand spontan acest lucru), crescute intr-un mediu nepoluat sau care nu dauneaza mediului inconjurator.

Pe de alta parte, doar 5% dintre acestia achizitioneaza produsele ecologice din magazinele specializate in comercializarea acestora. Mai mult de jumatate dintre ei (53%) sustin ca au cumparat produse ecologice din comertul traditional (piata, vanzatori stradali, magazine mici, mici producatori) evidentiindu-se inca o data suprapunerea cu intelesul larg al alimentelor “naturale/ sanatoase”, produse in mediul traditional.

Aproximativ 19% din populatia din mediul urban (orase peste 50.000 de locuitori) sustine ca obisnuieste sa cumpere alimente ecologice din comertul modern (supermarket, hypermarket, magazine de tip discount) cel putin o data pe luna.

Studiul ISRA Center Marketing Research a fost realizat pe un esantion de 1.108 respondenti, reprezentativ pentru populatia din zona urbana (orase peste 50.000 de locuitori), cu varsta intre 20 si 60 de ani.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri