Efectele crizei asupra familiilor respondentilor se refera la cresterea preturilor (59%), reducerea salariului sau a castigurilor salariale (47,9%), pierderea locului de munca (18,6%), cresterea ratelor la credite din cauza devalorizarii leului (15%) si pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (13,8%).
De asemenea, criza economica are in continuare impact asupra comportamentului de consum al romanilor. In acest context, studiul arata ca desi bazinul celor care nu si-au modificat comportamentul de consum este relativ stabil de la un an la altul (22,5% in 2011 fata de 22,8% in 2010) 72,2% si-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine (46,3% au cumparat aceleasi produse, dar in cantitate mai mica, 10% au cumparat produse mai ieftine, dar in aceeasi cantitate, iar 15,9% au cumparat produse mai ieftine si in cantitate mai mica).
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 7 - 12 decembrie 2011.
Mednet Marketing Research Center activeaza in domeniul cercetarii de piata din anul 2000, fiind membra ESOMAR (The World Association for Research Professionals) si SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice).
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: