Avincis, producatorul de vinuri detinut de familia Stoica, a bifat in 2017 afaceri de peste 5 milioane lei, din care 20% a reprezentat componenta enoturistica. Pe zona de vanzari, un procent de pana la 30% a provenit din retele de retail, unde Avincis comercializeaza de peste un an brandul Vila Dobrusa, insa pe termen mediu producatorul roman vizeaza echilibrarea segmentelor de retail si HoReCa ca pondere in cifra de afaceri, productie si notorietate, dupa cum a declarat Andreea Micu, asociat Avincis, la Profesionistii in Retail.

Avincis a obtinut in 2017 o cifra de afaceri de peste 5 milioane lei, in crestere cu 20% fata de anul anterior. Factorii de crestere au fost extinderea retelelor de HoReCa si de retail, precum si componenta enoturistica, care reprezinta 20% din business-ul Avincis.

“2017 a fost un an bun pentru Avincis, desi in prima parte a anului am avut ceva emotii din cauza inghetului din aprilie, care parea sa ne ameninte serios revolta, dar ne-am linistit pentru ca acele consecinte negative nu au fost asa de mari cum credeau. Urmatoarea parte a anului a decurs bine, 2017 a fost poate unul dintre cei mai buni”, a povestit Andreea Micu.

Pe planul vanzarilor am inregistrat o evolutie din ceea ce priveste cifra de afaceri, am avut o crestere de 20%, dar si cheltuielile au fost pe masura, cele operationale au fost semnificative, amortizarile care vin din urma si sunt destul de asemenea aferente unei investitii initiale serioase astfel incat la final am incercat sa cream un echilibru intre venituri si cheltuieli. Dar cifra de afaceri reflecta trendul ascendent al businessului”, explica asociatul Avincis.

Printre factorii de crestere se numara extinderea retelei de HoReCa si a celei de retail. Avincis este prezent in retele de retail de mai bine de un an, desi 2017 a fost primul an full pe rafturile magazinelor cu brandul de vin Vila Dobrusa, creat speciat pentru acest segment.

Avincis este prezent in Auchan, Carrefour si Mega Image si intentioneaza sa intre si in alte retele de retail, insa admite ca este o provocare destul de mare pentru business: “Produsul de retail trebuie sa fie de calitate, dar sa aiba si un pret competitiv. In retail, consumatorul are o gama variata, cum il facem din acele sute de vinuri de la raft sa ne aleaga pe noi? Aici intervine notorietatea brandului. Pentru consumator este important sa stie ca vinul provine de la producator in care are incredere si e unul de calitate”, spune Andreea Micu.

Din vanzarile totale ale Avincis, un procent de 25%-30% provinde din segmentul de retail, iar restul din zona de HoReCa, producatorul roman fiind prezent in peste 700 de locatii din tara. De asemenea, Avincis se vinde si in magazinele de specialitate, in mediul online, dar si in afara granitelor, in tari precum Anglia, Japonia, Germania, Belgia si, de curand, in Suedia.

Despre evolutia business-ului Avincis si planurile de dezvoltare ale producatorului roman pentru acest an, urmariti integral emisiunea Profesionistii in Retail.

Citește și
Cine ne poate scoate din cercul vicios al populismului?
Setari Cookie-uri