Videt, magazin online de optica, s-a extins in mediul offline cu un showroom in zona Dorobanti, Bucuresti. Videt vinde inca din 2011 lentile de contact, in 2015 s-a extins pe segmentul de ochelari, iar anul trecut a ajuns sa aiba vanzari de peste un milion de euro.

Videt a inceput ca un magazin online ce comercializa lentile, a introdus apoi in oferta ochelari de vedere si de soare de la branduri internationale, iar in 2016 s-a asociat cu compania Alensa. In momentul de fata detine pe plan local 3 site-uri (videt.ro, xlentile.ro si contact-lentile.ro) care au inregistrat anul trecut vanzari de 1,1 milioane euro.

Preturi in offline ca in online

La inceputul anului, Videt a deschis un showroom in zona Dorobanti, ca urmare a extinderii in zona offline. Anterior, Videt detinea un pick-up point in zona Obor care de-a lungul timpului a fost extins.

“Era nevoie de mai mult, nu voiam sa fim doar o optica obisnuita. Am vrut sa aducem experienta din online in offline, clientii sa vina sa vada modelele expuse si sa le probeze. In magazinul online avem listate 4.000 de modele de ochelari de soare si de vedere, in showroom avem momentan 1.500, dar vrem sa dublam numarul pana la finalul anului”, spune Alexandru Alecu, fondatorul Videt.

Desi zona Dorobanti este recunoscuta pentru magazinele stradale de lux, ownerul Videt spune ca nu vrea sa se pozitioneze pe zona de high end si ca showroomul sau ofera preturile din online. Cum? “Costurile din magazinul offline sunt momentan suportate de companie din vanzarile online, dar pe viitor, dupa cum vedem noi lucrurile, prin faptul ca avem o locatie fizica, se va face o economie de scala: vor veni clienti din tot Bucurestiul, iar costul cu chiria va deveni insignifiant. Stocurile oricum le aveam”, spune Alexandru Alecu.

Parteneriat cu Alensa pentru lentile si ochelari de soare marci private

Businessul romanesc Videt s-a asociat cu compania ceha Alensa in 2016, producator de lentile medicale si ochelari de soare si de vedere. In magazinele Videt se comercializeaza marcile private Alensa, Topvue pentru lentile si Crulle pentru ochelari, produse cu preturi mai mici, dar care genereaza vanzari.

Marca privata Topvue reprezinta 15% din vanzarile de lentile medicale, care sunt motorul businessulu Videt. “Pe zona de lentile sunt 4 mari producatori la nivel mondial, dar noi am atacat piata si cu partea de lentile marca privata a partenerilor din Cehia, ceea ce ne diferentiaza foarte mult pentru ca ei vand in toata Europa, au stocuri imense si am ajuns astfel sa avem termeni de livrare de 3 zile lucratoare fata de 2-3 saptamani cat dureaza in alte cazuri”, spune Alexandru Alecu.

Pe zona de ochelari, Videt detina marca proprie Crulle, cu preturi pornind de la 99 lei pentru ochelari polarizati sau rame si care inregistreaza vanzari mari, urmate de brandurile internationale precum Guess, Hugo Boss. “Pe segmentul de ochelari putem spune ca am inceput sa dezvoltam serios aceasta directie de business anul trecut, am investit in refacerea site-ului, am achizitionat stocuri, am deschis showroom-ul, putem spune ca acum suntem pregatiti sa cucerim piata de ochelari”, spune Alexandru Alecu.

Cat aloca romanii pentru lentile

In cadrul Videt, romani aloca in jur de 190 de lei pentru lentile de contact pentru o durata de 6 luni, in timp ce pe zona de ochelari este gre de facut o medie, dupa cum spune ownerul Videt. “Pe zona de ochelari marca proprie media este de 250-300 lei, dar avem si brandurile internationale scumpe unde achizita este mai mare, deci e un split intre cele doua segmente”.

Piata de lentile medicale din Romania este mica, tara noastra fiind pe ultimele locuri in UE ca procent de utilizare din totalul persoanelor care au nevoie de ochelari. De ce? “Medicul te poate convinge si iti poate recomanda sa porti lentile de contact, iar la noi nu s-a pus accentul pe aceasta zona. Noi avem in magazin medic si optometrist care fac consultatii gratuite si pot recomanda lentile meedicale. Intr-adevar, nu se castiga o marja mare din achizitia de lentile, se castiga mai bine de la ochelari de vedere, poate acesta ar fi un motiv pentru care nu s-a impulsionat consumul de lentile”, considera Alexandru Alecu.

Pentru 2019, Alexandru Alecu spera la vanzari de 2 milioane de euro, din care magazinul offline sa reprezinta 20%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri