GSK este una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, care isi desfasoara activitatea cu misiunea de a-i ajuta pe oameni sa realizeze mai multe, sa se simta mai bine si sa traiasca mai mult. wall-street.ro a stat de vorba cu Nigel Stephenson, General Manager al GSK Consumer Healthcare Romania si Balcani, despre principalele trenduri din piata de healthcare, dar si despre cat de greu este pentru o companie sa educe populatia unei tari a carui Guvern subfinanteaza sanatatea.

"Trebuie sa fim atenti la evolutia ecommerce, vedem ca are un impact notabil asupra societatii. De asemenea, observam ca tendintele din mediul de business se indreapta catre o superpiata. Oamenii prefera sa isi faca cumparaturile din magazine mari, aflate in proximitate. In plus, se observa ca romanii au tendinta de a se indrepta catre magazinele care ofera discounturi", este de parere Nigel Stephenson, General Manager al GSK Consumer Healthcare Romania si Balcani.

Cu privire la business-ul de ingrijire orala, Stephenson admite ca cel mai mare trend care poate fi observat este dorinta consumatorului de a avea produse care ofera adevarate beneficii pentru sanatate.

"Este vorba despre produsele pe care noi le numim a fi terapeutice. Asta e ceea ce a contribuit la cresterea produselor Sensodyne, parodontax, Corega, dar si a celorlalte produse din gama GSK. In ultima perioada, piata in care activam, ingrijire orala si medicamente OTC, a crescut cu 13%, iar business-ul nostru a crescut cu 17%. Aceste cifre au crescut datorita neviolor consumatorilor de a folosi produse de ingrijire orala terapeutica", precizeaza managerul general.

Care sunt cele mai mari lipsuri in sistemul romanesc de sanatate

Intrebat despre provocarile din piata, Nigel Stephenson a precizat ca prefera sa transforme fiecare provocare intr-o oportunitate. Una dintre cele mai importante este cea de a continua sa sprijine igiena orala a romanilor si de a reusi sa umple golurile din mediile defavorizate.

Citeste si:
Cheltuielile pe sanatate s-au triplat. Dar noi "oricum murim!"
In 13 ani, cheltuielile pe...

"O oportunitate este cea de a continua sa sprijinim igiena orala a consumatorilor romani. 78% din romani folosesc pasta de dinti, ceea ce inseamna ca inca exista un procent de 22% de persoane care nu folosesc produse pentru igiena orala. Asta este o provocare si totodata o dorinta de a reusi sa umplem acest gol. Este si o oportunitate de business, dar si un beneficiu medical pentru consumatori", a tinut sa precizeze Nigel Stephenson.

In 2012, GSK Consumer Healthcare a demarat campania Zambeste Romania, pentru a facilita accesul la educatie in vederea imbunatatirii sanatatii orale in randul populatiei. Pe parcursul celor sase editii, GSK Consumer Healthcare a inlocuit peste 50.000 de periute de dinti uzate cu unele noi, vizitand mai multe orase cu programul Rabla Pentru Periuta ta. In plus, peste 80.000 de copii au invatat regulile pentru o igiena orala corecta prin programul educational derulat in scoli si gradinite.

Dorinta companiei de a face cat mai mult bine se ciocneste, insa, de refuzul autoritatilor de a investi mai mult in sanatatea romanilor. Intrebat despre cele mai mari lipsuri din piata de healthcare, Nigel Stephenson a vorbit despre bugetul mic alocat de Guvern pentru sanatate.

Conform datelor publicate in raportul "Health at a Glance: Europe 2018", Romania a alocat in anul 2017 5,1% din PIB pentru sanatate, cel mai mic procent din Uniunea Europeana. Anul acesta, sanatatea din Romania a primit o "transfuzie" financiara de 6 miliarde de lei, adica aproape 5 la suta din PIB. Suma a fost absorbita insa de majorarea salariilor medicilor si asistentelor. Prin urmare, conditiile in care sunt tratati pacientii nu s-au schimbat aproape deloc.

Citeste si:
Premiera: un echipaj feminin la Campionatul European de Raliuri
Premiera in motorsportul...

"Bineinteles, este o provocare pentru tara, dar aceasta situatie le ofera companiilor de healthcare posibilitatea de a umple golul", este de parere Nigel Stephenson.

In ceea ce priveste piata de sanatate orala, compania incearca sa protejeze dintii consumatorilor prin produse terapeutice care trateaza sensibilitatea si ajuta la rezolvarea problemelor gingiilor.

Pe 19 iunie compania a lansat Sensodyne Sensitivity & Gum, o pasta de dinti cu actiune dubla pentru sensibilitatea dentara si probleme gingivale. O treime din romani sufera de sensibilitate a dintilor la un moment dat si mai mult de jumatate din consumatori au probleme de sanatate a gingiilor. Studiile din domeniu au indicat ca peste 50% dintre persoanele cu dinti sensibili semnaleaza si probleme ale gingiilor, iar jumatate dintre acestia nu folosesc niciun produs specializat pentru ameliorarea simptomelor.

De asemenea, in viziunea lui Stephenson, consumatorii din Romania isi vor dezvolta un simt al ingrijirii proprii (selfcare). Pentru ca guvernul nu isi permite sa investeasca in sanatatea romanilor, cea mai mare evolutie din Romania este spre selfcare, consumatorii se vor ingriji singuri de sanatatea lor si de starea lor de bine. Se vor ajuta de tehnologie si de aplicatii care vor putea monitoriza starea de sanatate.

Citeste si:
Litigiul Micula: Romania risca sa intre in procedura de default
Romania risca sa intre in...

"Cosumatorii vor deveni proprietarii datelor despre ei si despre starea lor de sanatate si vor fi responsabili de sanatatea lor. Iar noi, ca actori pe piata din Romania, trebuie sa raspundem nevoilor lor", a completat Nigel Stephenson.

22% din vanzarile totale de ingrijire orala GSK provin din produse inovatoare din portofoliul companiei, declara Stephenson, care completeaza ca are sub conducere o "companie dinamica in ceea ce priveste inovatia si cercetarea in folosul consumatorilor".

Nigel coordoneaza operatiunile GSK Consumer Healthcare din Romania si alte 7 tari - Bulgaria, Serbia, Republica Moldova, Albania, Macedonia, Muntenegru si Kosovo. Cat priveste tara noastra, el considera ca Romania nu se diferentieaza cu mult de celelalte state, pentru ca toate se confrunta cu trenduri similare, precum dezvoltarea notiunii de selfcare in materie de igiena orala in randul cetatenilor.

"Cu privire la prioritatile de sanatate orala, cand ne uitam la probleme de sensibilitate sau cele ale gingiilor, numarul de persoane cu astfel de afectiuni se aseamana. Drept urmare, si directia de cercetare si inovare va fi aceeasi intre Romania si Bulgaria de exemplu", a conchis Nigel Stephenson.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Romania, cel mai mare deficit si printre cele mai mici datorii publice