Lantul de restaurante La Mama, cu o vechime de peste 20 de ani in gastronomia romaneasca, a deschis un nou local, in incinta Muzeului Taranului Roman din Bucuresti. Spatiul, care a gazduit pana recent evenimente artistice si culturale, este acum o combinatie intre traditie si modern, unde gurmanzii (dar nu numai) pot savura preparate traditionale intr-un decor care aminteste de casele de la tara ale bunicilor. Investitia in noul restaurant La Mama se ridica la 150.000 de euro.

Ideea de a deschide un restaurant La Mama i-a venit proprietarului lantului, Catalin Mahu, la inceputul anului 2019, atunci cand a aflat ca s-a deschis o licitatie pentru un spatiu la Muzeul Taranului Roman.

"Inspirati de spiritul locului, ne-am propus sa devenim locatia celor care iubesc traditia si valorile romanesti. Aici vor avea parte de concerte de jazz, etno-jazz, blues, tarafuri romanesti, fanfare mari, dar si lansari de carte, dezbateri, expozitii de arta fotografica sau vizionari de filme", a declarat Catalin Mahu.

Restaurantul din incinta Muzeului Taranului Roman este al 7-lea din retea, deschis dupa ce proprietarul a fost nevoit sa inchida 4 localuri. "Le-am inchis impotriva vointei noastre. Erau restaurante profitabile. Doua pe litoral, pe care le-am inchis din cauza lipsei de personal, si doua in Bucuresti, inchise pentru ca s-au incheiat contractele de inchiriere", a explicat Catalin Mahu.

Acesta a mai precizat ca cel mai dificil pentru un antreprenor care investeste in industria ospitalitatii nu este sa deschida un restaurant, ci sa gaseasca forta de munca.

Este usor sa construiesti un restaurant, problema este sa gasesti si oamenii cu care sa lucrezi. Este foarte important sa ai cu cine sa operezi si cred ca piata de restaurante din Romania, care din anumite puncte de vedere pare dinamica, este destul de statica tocmai din cauza lipsei de personal calificat

Catalin Mahu

Proprietarul lantului de restaurante La Mama are in plan sa deschida noi restaurante in sectoarele mari din Bucuresti, dar si extinderea la nivel national, prin unitati proprii sau chiar in sistem franciza. Planurile de extindere sunt incurajate de un studiu realizat la inceputul anului de Hospitality Culture Institute, potrivit caruia cei mai multi romani prefera bucataria cu specific autohton atunci cand iau masa in oras, iar 80% dintre ei au cumparat mancare gatita cel putin o data in ultimele 6 luni.

Un restaurant ca o poveste a satului traditional romanesc

La Muzeul Taranului Roman, La Mama a venit cu un concept inovator. Noul restaurant imbina atmosfera autentica din casa de la tara a bunicilor, redata de covoarele lucrate manual, farfuriile de lut, cosurile din nuiele, tencuiala de pe pereti (pe care arhitectii au facut-o sa semene cu cea din odaile bunicilor), cu eleganta si simplitatea mobilierului modern, in culori vii.

”In momentul in care am preluat spatiul de la Muzeul Taranului Roman, am gandit amenajarea impreuna cu niste arhitecti, adaptandu-ne la specificul acestui loc. Am imaginat o calatorie incepand din lumea taranului roman, pornind de la cosurile de rachita pe post de abajururi, trecand prin casa parintilor nostri, cu ajutorul farfuriilor smaltuite - mie mama inca imi da sa mananc intr-una similara atunci cand o vizitez - si ajungand pana in timpurile moderne, gratie mobilierului si finisajelor. Investitia s-a ridicat undeva la 150.000 euro si ne bucuram de ce a iesit,” a spus Catalin Mahu.

Restaurantul are in prezent o capacitate de 80 de locuri, insa urmeaza sa fie extins la 100, plus cele 30 de locuri de pe terasa.

"Muzeul Taranului Roman este o locatie atipica pentru un restaurant, insa pentru noi este un examen. De fiecare data cand am deschis un restaurant ne-am uitat la vad. In aceasta locatie nu pare sa fie acelasi vad. Dar cred ca dupa 20 de ani de existenta, ne permitem sa ne cream si vadul", a explicat proprietarul La Mama.

Meniul va fi acelasi ca la toate restaurantele La Mama, cu unele variatiuni. "Fiecare restaurant La Mama are posibilitatea sa varieze meniul in functie de clienti. Meniul este 100% romanesc, bucatarie urbana romaneasca, si nu avem niciun motiv sa il schimbam", a precizat Catalin Mahu.

Ciorbele se vand cel mai bine in restaurantele La Mama, insa exista cerere mare si pentru sarmale si ciolane.

In cei peste 20 de ani de la lansare, mai bine de 15 milioane de clienti au trecut pragul restaurantelor La Mama, contribuind la cresterea constanta a cifrei de afaceri pana la 4,4 milioane de euro in 2018.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri