Lantul de restaurante La Mama, cu o vechime de peste 20 de ani in gastronomia romaneasca, a deschis un nou local, in incinta Muzeului Taranului Roman din Bucuresti. Spatiul, care a gazduit pana recent evenimente artistice si culturale, este acum o combinatie intre traditie si modern, unde gurmanzii (dar nu numai) pot savura preparate traditionale intr-un decor care aminteste de casele de la tara ale bunicilor. Investitia in noul restaurant La Mama se ridica la 150.000 de euro.

Ideea de a deschide un restaurant La Mama i-a venit proprietarului lantului, Catalin Mahu, la inceputul anului 2019, atunci cand a aflat ca s-a deschis o licitatie pentru un spatiu la Muzeul Taranului Roman.

"Inspirati de spiritul locului, ne-am propus sa devenim locatia celor care iubesc traditia si valorile romanesti. Aici vor avea parte de concerte de jazz, etno-jazz, blues, tarafuri romanesti, fanfare mari, dar si lansari de carte, dezbateri, expozitii de arta fotografica sau vizionari de filme", a declarat Catalin Mahu.

Restaurantul din incinta Muzeului Taranului Roman este al 7-lea din retea, deschis dupa ce proprietarul a fost nevoit sa inchida 4 localuri. "Le-am inchis impotriva vointei noastre. Erau restaurante profitabile. Doua pe litoral, pe care le-am inchis din cauza lipsei de personal, si doua in Bucuresti, inchise pentru ca s-au incheiat contractele de inchiriere", a explicat Catalin Mahu.

Citeste si:
Joburi de weekend: ce optiuni ofera piata muncii
Joburi de weekend: ce optiuni...

Acesta a mai precizat ca cel mai dificil pentru un antreprenor care investeste in industria ospitalitatii nu este sa deschida un restaurant, ci sa gaseasca forta de munca.

Este usor sa construiesti un restaurant, problema este sa gasesti si oamenii cu care sa lucrezi. Este foarte important sa ai cu cine sa operezi si cred ca piata de restaurante din Romania, care din anumite puncte de vedere pare dinamica, este destul de statica tocmai din cauza lipsei de personal calificat

Catalin Mahu

Proprietarul lantului de restaurante La Mama are in plan sa deschida noi restaurante in sectoarele mari din Bucuresti, dar si extinderea la nivel national, prin unitati proprii sau chiar in sistem franciza. Planurile de extindere sunt incurajate de un studiu realizat la inceputul anului de Hospitality Culture Institute, potrivit caruia cei mai multi romani prefera bucataria cu specific autohton atunci cand iau masa in oras, iar 80% dintre ei au cumparat mancare gatita cel putin o data in ultimele 6 luni.

Citeste si:
Noua bucatarie romaneasca - de la mare la munte, in farfurie
Noua bucatarie romaneasca -...

Un restaurant ca o poveste a satului traditional romanesc

La Muzeul Taranului Roman, La Mama a venit cu un concept inovator. Noul restaurant imbina atmosfera autentica din casa de la tara a bunicilor, redata de covoarele lucrate manual, farfuriile de lut, cosurile din nuiele, tencuiala de pe pereti (pe care arhitectii au facut-o sa semene cu cea din odaile bunicilor), cu eleganta si simplitatea mobilierului modern, in culori vii.

”In momentul in care am preluat spatiul de la Muzeul Taranului Roman, am gandit amenajarea impreuna cu niste arhitecti, adaptandu-ne la specificul acestui loc. Am imaginat o calatorie incepand din lumea taranului roman, pornind de la cosurile de rachita pe post de abajururi, trecand prin casa parintilor nostri, cu ajutorul farfuriilor smaltuite - mie mama inca imi da sa mananc intr-una similara atunci cand o vizitez - si ajungand pana in timpurile moderne, gratie mobilierului si finisajelor. Investitia s-a ridicat undeva la 150.000 euro si ne bucuram de ce a iesit,” a spus Catalin Mahu.

Restaurantul are in prezent o capacitate de 80 de locuri, insa urmeaza sa fie extins la 100, plus cele 30 de locuri de pe terasa.

Citeste si:
Planul Burger King pentru urmatorii ani in Romania: 60 de restaurante!
Burger King ia cu asalt piata...

"Muzeul Taranului Roman este o locatie atipica pentru un restaurant, insa pentru noi este un examen. De fiecare data cand am deschis un restaurant ne-am uitat la vad. In aceasta locatie nu pare sa fie acelasi vad. Dar cred ca dupa 20 de ani de existenta, ne permitem sa ne cream si vadul", a explicat proprietarul La Mama.

Meniul va fi acelasi ca la toate restaurantele La Mama, cu unele variatiuni. "Fiecare restaurant La Mama are posibilitatea sa varieze meniul in functie de clienti. Meniul este 100% romanesc, bucatarie urbana romaneasca, si nu avem niciun motiv sa il schimbam", a precizat Catalin Mahu.

Ciorbele se vand cel mai bine in restaurantele La Mama, insa exista cerere mare si pentru sarmale si ciolane.

In cei peste 20 de ani de la lansare, mai bine de 15 milioane de clienti au trecut pragul restaurantelor La Mama, contribuind la cresterea constanta a cifrei de afaceri pana la 4,4 milioane de euro in 2018.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Premiera in ospitalitate: parteneriat cu un port de peste din Spania