Pandemia de COVID-19 a afectat puternic cele mai mari grupuri de fashion de lux, Kering și LVMH, cele care dețin cunoscutele branduri Gucci și Dior. Vânzările au scăzut considerabil, dar dau semne de revenire pe piețele din Asia. În ciuda acestui fapt, reprezentanții companiilor rămân reticenți în ceea ce privește evoluția pieței până la finalul anului.

Grupul de fashion Kering, care deține brandul Gucci, rivalul LVMH, a privit cum vânzările scad cu 44% în al doilea trimestru din acest an. În ciuda semnelor de revenire de pe piață, în special cele înregistrate în China, a doua jumătate a anului rămâne nesigură.

În perioada aprilie-iunie, vânzările companiei Kering au scăzut cu 43,7%, ajungând la 2,2 miliarde de euro. În prima jumătate a anului, profitul a scăzut cu 53%, ajungând la 272,6 milioane de euro. Vânzările Gucci au scăzut cu 45% în perioada aprilie-iunie, iar cele ale Yves Saint Laurent, cu 48%.

CFO-ul companiei care este în spatele Gucci și Yves Saint Laurent susține că se observă o îmbunătățire a datelor financiare în Asia, care este așteptată să se extindă în Statele Unite și Europa, scrie retaildetail.eu.

Lipsa turismului și a călătorilor va afecta mult sectorul de fashion, anul acesta, iar pierderile din prima jumătate a acestui an nu vor fi compensate în a doua jumătate.

LVMH, lovit de pandemie

Vânzările LVMH au scăzut cu 27%, iar profitul cu 85%. Vânzările conglomeratului care deține Bulgari, Dior, Louis Vuitton și alte branduri de lux au scăzut cu 27%, ajungând la 18,4 miliarde de euro. Toate diviziile au avut de suferit de pe urma pandemiei, cea mai afectată fiind divizia de ceasuri și bijuterii, ale cărei vânzări au scăzut cu 38%.

Dacă profitul operațional a scăzut cu 68%, până la 1,6 miliarde de euro, profitul net a fost zero. CEO-ul companiei, Bernard Arnault, rămâne precaut în privința evoluției companiei, în ciuda semnelor pozitive înregistrate pe piața din China.

Burberry concediază 500 de angajați

Criza sanitară nu a ocolit nici retailerul englez Burberry, care a anunțat că va concedia 500 de angajați, inclusiv 150 de persoane din sediul din Marea Britanie, sperând să economisească 55 de milioane de lire sterline, după ce pandemia de Coronavirus a prăbușit vânzările.

În luna iunie, vânzările companiei au scăzut cu 20% comparativ cu anul trecut, iar englezii se așteaptă ca până în septembrie, acestea să înregistreze o scădere de 15%-20%.

Vânzările au scăzut cu 48% în perioada aprilie-iunie, iar în Europa și Orientul Mijlociu s-au micșorat cu 75%, în contextul în care multe magazine și centre comerciale s-au închis pentru a limita răspândirea noului Coronavirus.

Marks&Spencer dă afară 950 de angajați, în Marea Britanie

Retailerul Marks&Spencer va concedia 950 de angajați din sediul central și magazinele din Marea Britanie, în contextul pandemiei de Coronavirus care a afectat retailerii la nivel mondial.

Vânzările de haine s-au redus considerabil, ajungând la o scădere de până la 84%, a anunțat compania. Aproape 27.000 din cei 78.000 de angajați ai retailerului au beneficiat de indemnizația de șomaj tehnic.

Esprit, H&M și Zara închid magazine

Recent, Esprit a anunțat că va închide jumătate din magazinele pe care le are în Germania și va concedia 1.100 de angajați.

H&M va închide 170 de magazine anul acesta, din cauza pierderilor înregistrate pe fondul pandemiei de Coronavirus, iar Inditex, cel mai mare retailer de fashion din lume, ce deține brandurile Zara, Massimo Dutti, Bershka sau Stradivarius, a anunțat că va închide aproximativ 1.200 de magazine pentru a se concentra pe comerțul online.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri