Când vine vorba de burgeri, unul dintre restaurantele la care ne gândim este Uncle John, un business pornit în 2014 de patru antreprenori români: Dan Ioan, Alexandru Lascăr, Kanabe Robert și Marius Preodișteanu. ”Poate suna comunist, dar în România, nu mai există cultul muncii”, a declarat Ioan, într-un interviu wall-street.ro.

Primul restaurant Uncle John a fost inaugurat în 2014, în Teiul Doamnei, după ce Dan Ioan a urmat un curs de gătit și a simțit că vrea să dezvolte ceva propriu în segmentul HoReCa. Totul a avut un parcurs natural, încât chiar și numele businessului a venit cu ajutorul unui nepot, care îl tot striga unchiul Ion.

”Se spune că businessurile dezvoltate de prieteni nu rezistă, însă noi suntem excepția de la regulă”, a comentat Dan Ioan.

Am fost surprins să văd că românii au trecut de la mici cu muștar la vită cu dulceață de ceapă.

Dan Ioan, cofondator Uncle John

După momentul 2014, au urmat deschideri succesive până în 2018, când Ioan precizează că a fost un moment de stabilizare, de consolidare a echipei și de aliniere a restaurantelor inaugurate până atunci.

”A fost un business bine văzut încă de la bun început și ne-am bucurat de succes, chiar dacă ne-am lovit de autorizații și de procesele de recrutare pentru consolidarea echipei. În 2016 și în 2017, spre exemplu, am deschis câte două restaurante, Sun Plaza și Park Lake, respectiv Plaza România și Auchan Drumul Taberei”, a declarat fondatorul, precizând că amenajarea unei locații într-un centru comercial poate fi gata în circa 45 de zile.

Retail jobs

***Motivația vine din faptul că centrul comercial nu încasează chirie pe perioada amenajării, prin urmare, interesul acestuia este ca businessul să debuteze cât mai repede cu putință.

Vezi și: Idei de afaceri la cheie | Franciza Uncle John: ce condiții trebuie să îndeplinești pentru a... (wall-street.ro)

Obținerea de autorizații în România este un proces anevoios și stufos. Te face să te gândești de două ori dacă vrei să deschizi ceva.

Dan Ioan, cofondator Uncle John

Recrutarea, povara antreprenorilor români

Dacă în 2014, obținerea autorizațiilor reprezenta o provocare, în prezent, recrutarea de personal a devenit o povară pentru antreprenorii români.

Poate suna comunist, dar în România nu mai există cultul muncii. Toți vor să devină influenceri. Vin oameni care se prezintă cu experiență în social media, precum tik-tok-eri sau youtube-eri și care nu pot să susțină un program de muncă de 8 ore sau în ture. În plus, au pretenții salariale nejustificate”, a explicat antreprenorul.

Citeste si:
Franciza „Spălare în parcare” sau cum poți curăța mașini fără apă
Idei de afaceri la cheie |...

Acesta a precizat că circa 30% din echipa sa este dată de angajați din Sri Lanka, Nepal sau Bangladesh și intenționează să mai angajeze din aceste zone.

În prezent, la Uncle John sunt angajați peste 70 de oameni, fără cei care sunt implicați în restaurantele deschise în sistem de franciză.

Uncle John, de la pandemie la inflație, război sau criză alimentară

Uncle John menține un sistem de business bazat pe restaurante în interiorul marilor centre comerciale, mall-uri mai exact. Odată cu izbucnirea pandemiei, Dan Ioan precizează că s-a orientat, ca orice altă afacere din domeniu, către zona de livrări, ținând cont de faptul că mall-urile au fost închise în perioada cu pricina.

”Ne-am gândit, inițial, la formarea unei echipe proprii de livratori, însă, din punct de vedere logistic, e foarte dificil de implementat. În plus, era mult prea scump la acea vreme și aveam nevoie de o soluție rapidă”, a mai spus Ioan.

Citeste si:
Top 10 cele mai bune restaurante de fine dining din lume în 2022
FOTO | Top 10 cele mai bune...

Acesta a precizat că avea deja colaborări cu Tazz by eMAG și Glovo, unde a promovat produsele Uncle John cu promoții de până la 30%, segmentul de livrare reprezentând circa 70% din business în perioada restricțiilor (de la 20% înainte de pandemie).

”În prezent, livrarea reprezintă aproape 30% din business, semn că oamenii au rămas comozi după perioada pandemiei”, a mai spus acesta.

De asemenea, valoarea unui bon mediu în aplicația Tazz este de 58,6 lei, iar în Glovo variază între 53 și 55 de lei.

Ioan a adăugat și faptul că cel mai comandat produs rămâne Burgerul Uncle John, în ciuda faptului că, de două ori pe an, meniul este actualizat.

Și pentru că am ajuns la capitolul meniu, Uncle John cuprinde circa 20 de produse, printre care burgeri și produse derivate, precum meniuri combo, aflate printre principalele solicitări ale românilor.

Citeste si:
Românii au cumpărat peste 6,1 milioane de burgeri în ultimul an
Românii au cumpărat peste 6,1...

Se scumpesc burgerii la Uncle John

Cât despre inflație, războiul din Ucraina, dar și amenințarea unei potențiale crize alimentare, Dan Ioan a precizat că prețurile la Uncle John vor urca cu aproximativ 10 - 20%. Principala cauză este scumpirea materiilor prime, mai ales la grâu și ulei de floarea soarelui (pe care îl importă), unde creșterea resimțită a fost de 50 până la 100%.

Nu în ultimul rând, business românesc, deși nu ai spune având în vedere numele, Uncle John este și una dintre afacerile din țară care sprijină producătorii locali.

”Avem cașcaval de la Delaco și Hochland, pentru carne colaborăm cu Ferma Zootehnică din Baia Mare, cartofii sunt aduși din Harghita, sosurile din Iași, iar pâinea o luăm de la o fabrică din apropiere de București”, a completat fondatorul.

Nu în ultimul rând, acesta a precizat că și-ar dori să aibă mai mult timp pentru a vizita restaurantele, inclusiv pe cele în sistem de franciză.

Citeste si:
Guvernul olandez vrea România și Croația în Schengen, dar nu și...
Guvernul olandez acceptă...

În plus, planurile unchiului Ion sunt de a deschide încă zece francize în următorii trei ani și de a se concentra mai mult pe zona de livrare.

”Livrarea este un segment care merită exploatat. Trebuie să ne îmbunătățim capacitățile de livrare și să extindem meniul disponibil în aplicații”, a încheiat acesta.

Sursa foto: Uncle John/ Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri F