Pe 26 octombrie, a dezvăluit Ionuț Georgescu la retailArena, Fepra va anunța oficial achiziția unui teren cu hale care va deveni cel mai mare parc de economie circulară din zona București-Ilfov și județele adiacente. ”Vor fi 6 hectare dedicate 100% colectării și reciclaării, vrem să adăugăm și alte componente cum ar fi zona de textile”, a precizat el.

Compania împlinește zece ani. De la 3 oameni a ajuns la 150 și acoperă aproape toată paleta economiei circulare, cu focus pe ambalaje, iar CEO-ul său vede România ca pe un viitor hub de reciclare

O relație mai strânsă între producători, retaileri, reciclatori și consumatori

Ionuț Georgescu a avertizat însă că greul abia începe. ”Trebuie să schimbă relația producător-retailer-industrie de reciclare-consumator”, a spus el.

”La un moment dat, un producător a schimbat capacul. Până atunci era dintr-un aliaj de aluminiu, aveam un echipament de 80.000 de euro care scotea acele capace. Marketingul producătorului a schimbat capacul, noi a trebuit să schimbăm echipamentul. Îi spuneam CEO-ului «M-ai omorât, iar trebuie să investesc». Trebuie să vorbim între noi la fiecare schimbare”, a explicat CEO-ul Fepra.

Retail jobs

Anul viitor, a avertizat el, vine un nou regulament UE care include obligații de reutilizare, dreptul de reparare etc. De exemplu, e-commerce-ul va trebui, începând din 2025, să aibă un reprezentant în fiecare stat membru în care face livrări - pentru responsabilitatea privind produsele ambalate.

Noi reguli privind ambalajele

Vor apărea și norme privind dimensiunea ambalajului, care vor stabili volumul maxim. Retailerii vor avea obligații noi, toate produsele ambalate vor trebui să aibă un dosar pentru ambalaj; de asemenea, retailerii vor trebui și să se asigure că pot furniza servicii de reutilizare și reumplere. ”O să mergem cu cutiuța de acasă la magazin ca să punem făină sau detergent”, a spus Ionuț Georgescu. ”Ca să nu ne doară capul din cauza acestor schimbări, trebuie să comunicăm”.

De exemplu, în industria de lactate, unde sunt ambalaje de sticlă, vor apărea obligații de reutilizare, iar regulamentul spune că va fi nevoie de ”state of the art reuse and recycling system”, ceea ce va pune o presiune foarte mare.

”Trebuie să vă pregătiți de azi sau chiar de ieri”

”Zona de mediu și sustenabilitate va trebuie să facă parte din core business”, a avertizat CEO-ul Fepra. ”Există expertiză în România, există bani, foarte mulți bani pentru economia circulară. Noi în Fepra suntem implicați în identificarea proiectelor pilot pentru operaționalizarea planului pentru economia circulară.”

Raportările de ESG nu vor mai fi raportări de marketing, a mai spus el. Diferența între ce faci și ce spui că faci va trebui să fie tot mai mică, iar n perioada următoare, provocările pe lanțuri logistice și pe resurse vor fi formidabile. ”Veți ajunge să vă bateți pe cote de piață pentru accesul la resurse. Când veți avea de ales între un credit grey cu dobândă normală sau un credit green cu dobândă cu 30% mai mică, o să conteze. Trebuie să vă pregătiți de azi sau chiar de ieri.”

retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu Udrescu