Ciprian Pîrv, Country Leader Payten Romania, a vorbit despre evoluția soluțiilor de plată în România, din perspectiva probabil celui mai mare jucător din regiune în industria de plăți.

”Putem să-i ajutăm pe comercianți să adreseze una dintre cele mai spinoase chestiuni: transformarea unei persoane în client. Această tranziție se face prin plată – fie prin terminal de plată, fie printr-un gateway în magazinul online”, a declarat Ciprian Pîrv la retailArena2023.

Magazile fizice nu oferă multe opțiuni de plată

Magazinele fizice nu au făcut mari progrese în materie de digitalizare a proceselor de plată, a explicat reprezentantul Payten. În vreme ce online ai opțiuni precum plata în rate, fidelizare, buy-now-pay-later, în magazinul fizic continuă să nu se regăsească astfel de alternative.

”Pentru că retailul tradițional funcționează foarte bine, nu prea s-a investit în această direcție”, susține Ciprian Pîrv. Payten vine cu astfel de soluții, care ar fi atât în avantajul clienților, cât și al magazinelor. Compania are chiar un produs prin care magazinele fizice pot migra complet în online.

De pildă, un POS fizic integrat cu cel virtual va genera un token prin care comerciantul să identifice clientul și să îl poată ținti în mod personalizat, în vreme ce acum comercianții offline vin cu oferte generice, de tipul ”prețul cel mai mic”. ”În online avem tratament preferențial, în mediul fizic - mai puțin”, afirmă Ciprian Pîrv.

”Să nu îi cerem clientului dosar cu șină”

Reprezentantul Payten în țara noastră spune că este foarte complicat și să ai o strategie brick-and-mortar tradițională, dar și să ai o strategie online, iar abordarea optimă este cea hibridă. ”Clientul român vrea să atingă produsele, dar și să verifice online unde e mai ieftin”, afirmă el.

Soluțiile Payten permit însă optimizarea fluxurilor și proceselor în relația cu clientul, mai ales în condițiile în care e complicat să găsești angajați. ”Dacă aceștia trebuie să îi ceară clientului dosar cu șină”, spune Ciprian Pîrv, devine și mai complicat. Cu cât clientul trece mai repede prin check-out, cu atât îi va ajuta pe vânzători să devină consultanți, nu manageri de procese.

Fluxurile de la casa de marcat pot fi optimizate, ”nu e rocket science”, afirmă el. Provocarea este cum să abordezi clientul în mod hibrid. Dar, cu partenerul potrivit, un retailer poate face această migrare atât in-store cât și online. ”Nu e o tranziție peste noapte, e un proces”, avertizează reprezentantul Payten.

Reticența față de buy-now-pay-later

Soluții precum Buy Now, Pay Later vor deveni tot mai prezente în viața noastră, consideră Ciprian Pîrv.

”Foarte multe persoane vor beneficia, oamenii au șansa de a folosi astfel de metode atât ca metode de plată, cât și ca metode de finanțare. Marketingul acestor produse trebuie însă să evolueze, deoarece unii consumatori consideră că e sub demnitatea lor să apeleze la Buy Now, Pay Later, pentru că le văd ca metode de finanțare. Dacă vom rămâne cu această mentalitate, nu ne va face așa de bine, depinde de noi să o schimbăm”, avertizează el.

retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri